آیا جنگ اوکراین به طول خواهد انجامید یا دو هفته ای تمام خواهد شد؟

آیا جنگ اوکراین به طول خواهد انجامید یا دو هفته ای تمام خواهد شد؟
يکشنبه 22 اسفند 1400 - 17:12

کارشناسان معتقدند که رسانه های غربی در تلاشند تبلیغ کنند شکست روسیه در جنگ اوکراین به خاطر پیشروی کند نیروهای روسی و  تحریم های اعمال شده علیه این کشور حتمی است و پوتین در دامی افتاده است که به واشنگتن و اروپایی ها اجازه می دهد اوکراین را به عرصه فرسایش او و نیروهایش تبدیل و سناریوی شوروی سابق در افغانستان را تکرار کنند.

العالم – نظرکده

آنان گفتند که این اقدام نوعی تبلیغات از سوی آمریکا و غرب برای ایجاد این تصور است که روسیه در مخمصه ای گرفتار شده است که نمی تواند از آن خارج شود و جنگ اوکراین به یک فاجعه در جهان تبدیل می شود. آنان امیدوارند بلایی که بر سر غرب و آمریکا در جنگ هایش آمد و با شکستشان به پایان رسید، بر سر روسیه نیز بیاید.

به گفته این کارشناسان، اما واقعیت آن است که به خاطر وابستگی های تاریخی و قومی بین مردم روسیه و اوکراین و قدرت بسیار زیاد روسیه نسبت به اوکراین، روسیه در اوکراین دچار جنگ فرسایشی نمی شود.

کاهش سرعت عملیات نظامی روسیه نیز تاکتیکی است و دلخوشی غربیها به شکست روسیه در جنگ به دلیل این کندی بی جا است به این دلیل که روسیه می خواهد شروط سیاسی برای پایان جنگ را متناسب با دیدگاهش به غرب و اوکراین تحمیل کند.
کارشناسان پیش بینی کردند که عملیات روسیه در اوکراین ظرف دو هفته آینده پایان یابد.

آنان مقایسه جنگ فرسایشی اتحاد جماهیر شوروی در افغانستان با عملیات نظامی در اوکراین را رد کردند و معتقدند تفاوت زیادی بین این دو وجود دارد که به خاطر مولفه های قومی، مذهبی و همسایگی و انتقال گاز از روسیه از طریق اوکراین به اتحادیه اروپا و آلمان است.

کارشناسان سیاسی به اظهارات یک مقام آلمانی اشاره می کنند که گفته بود حتی اگر آلمان بخواهد بدون نفت روسیه فعالیت کند نمی تواند از گاز این کشور بی نیاز شود.

آنان به نقل از منابع اروپایی گفتند که اروپا امیدوار است که جنگ هر چه زودتر پایان یابد حتی درصورتیکه پوتین به طور کامل به اوکراین سیطره یابد.

کارشناسان انتظار دارند که عملیات روسیه در اوکراین ظرف دو هفته به پایان برسد، به این شکل که جنگ نظامی در اوکراین ظرف یک هفته به پایان می رسد و نیروهای روسیه کییف را محاصره می کنند و پس از آن مرحله مذاکره در هفته دوم آغاز می شود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها