روسیه و اوکراین برای دور جدید گفتگوهای صلح رو در رو آماده می‌شوند

روسیه و اوکراین برای دور جدید گفتگوهای صلح رو در رو آماده می‌شوند
دوشنبه 8 فروردين 1401 - 08:47

ترکیه میزبان دور جدید مذاکرات روسیه و اوکراین است.

العالم _ اروپا

به گزارش العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه، مذاکره کنندگان روسیه و اوکراین مذاکرات صلح رو در رو را از روز دوشنبه از سر خواهند گرفت تا بررسی کنند که آیا بن‌بست در درگیری ها به حصول یک توافق منجر خواهد شد یا خیر.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین از مذاکرات جدید استقبال کرد و گفت امیدوار است که این مذاکرات "بدون تاخیر" صلح را به ارمغان بیاورد. مذاکرات جدید قرار است در روز دوشنبه یا سه شنبه در ترکیه آغاز شود.

به گفته امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه که تأیید ولادیمیر پوتین، همتای روس خود را دریافت کرده است، فرانسه، یونان و ترکیه امیدوارند ظرف چند روز یک "عملیات بشردوستانه" برای تخلیه غیرنظامیان را از شهر ماریوپل آغاز کنند.

چندین دور پیشین مذاکرات صلح نتوانسته است درگیری ها را متوقف کند یا بر اختلافات اساسی در مورد همسویی کی‌یف با غرب و عملیات نظامی روسیه در این کشور غلبه کند.

زلنسکی پیشتر اعلام کرده بود با "دقت" درخواست روسیه مبنی بر "بی طرفی" اوکراین را بررسی می کند.

وی در مصاحبه با چندین سازمان خبری مستقل روسیه گفت: «این نکته از مذاکرات برای من قابل درک است و در حال بحث و بررسی آن هستیم.»
سازمان ملل تخمین می زند دست کم 1100 غیرنظامی جان خود را از دست داده اند و بیش از 10 میلیون نفر از مردم اوکراین آواره شده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها