کرملین: مذاکرات با اوکراین آسان نیست

کرملین: مذاکرات با اوکراین آسان نیست
يکشنبه 14 فروردين 1401 - 00:49

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین مذاکرات با اوکراین را مشکل توصیف کرد، اما گفت که ادامه این مذاکرات اهمیت دارد.

العالم-اروپا

سخنگوی کرملین شنبه‌شب خاطرنشان کرد که روسیه علاقه‌مند به ادامه مذاکرات با روسیه در بلاروس است اما اوکراین با این ایده مخالفت کرده است.

پسکوف در مصاحبه خود با یک شبکه بلاروس گفت: برای اینکه مذاکرات میان دو طرف انجام شود، به ویژه بین کشورهایی مانند روسیه و اوکراین که امروزه روابط پیچیده‌ای دارند، رضایت همه طرف‌ها نیاز است. در واقع، دو دور اول مذاکرات که در بلاروس برگزار شد، با مشکلات زیادی همراه بود.

دفتر ریاست جمهوری اوکراین روز جمعه اعلام کرد که مذاکرات صلح میان این کشور و روسیه در ترکیه از سر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین هفته گذشته اعلام کرد، پیام‌های مثبتی در مذاکرات صلح با روسیه وجود دارد.

زلنسکی در یک پیام ویدئویی گفت: پیام‌های مثبتی از مذاکرات دریافت می‌کنیم، اما این پیام‌ها انفجارها و گلوله‌باران روسیه را کاهش نداده‌ است.

وی همچنین با ابراز تردید از تصمیم مسکو برای کاهش عملیات نظامی در اوکراین اظهار داشت: ما تمهیدات دفاعی خود را کاهش نخواهیم داد.

روسیه در پی مذاکرات روز سه‌شنبه هفته گذشته میان هیئت‌های این کشور و اوکراین در استانبول، اعلام کرد که قصد دارد فعالیت‌های نظامی نیروهای خود را در شمال اوکراین، به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد، اما پنتاگون با رد این ادعا گفته که نشانه‌ای از عقب نشینی ندیده است.

دور ششم مذاکرات میان هیات‌های روسیه و اوکراین با حضور رجب طیب اردوغان در دفتر کار ریاست جمهوری «دولما باغچه» در منطقه «بشیکتاش» استانبول برگزار شد.

تاکنون ۶ دور مذکرات صلح میان کی‌یف و مسکو از زمان آغاز جنگ در پنجم اسفندماه به منظور برقراری آتش بس و رسیدن به توافقی بر سرخواسته‌های دو طرف برگزار شده است. سه دور اول مذاکرات در منطقه مرزی «گومل» بلاروس و اوکراین در تاریخ‌های ۹ اسفند (۲۸ فوریه) ، ۱۲ اسفند (۳مارس) ، ۱۶ اسفند (۷مارس) برگزار و ۲ دور بعدی نیز در ۲۳ اسفند ماه (۱۴مارس) به صورت مجازی و اول فروردین ۱۴۰۰ (۲۱مارس) برگزار شده بود.

پربیننده ترین خبرها