زلال قرآن (556)؛

بهشت اعمال برای مومنین و متقین صاحب اعمال صالحه چقدر وسعت دارد؟

بهشت اعمال برای مومنین و متقین صاحب اعمال صالحه چقدر وسعت دارد؟
دوشنبه 15 فروردين 1401 - 15:06

با تامل در قرآن کریم، در این مطلب پاسخ این سوال را جستجو خواهیم کرد که بهشت اعمال برای مومنین و متقین صاحب اعمال صالحه چقدر وسعت دارد؟

العالم ـ زلال قرآن
به شهادت آیات زیر:
1– آیه 133 سوره مبارکه آل عمران:
« وَسَارِعُوا إِلَىٰ مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّكُمْ وَجَنَّةٍ عَرْضُهَا السَّمَاوَاتُ وَالْأَرْضُ أُعِدَّتْ لِلْمُتَّقِينَ»
ترجمه: (و بشتابید به سوی مغفرت پروردگار خود و به سوی بهشتی که پهنای آن همه آسمانها و زمین را فرا گرفته و مهیّا برای پرهیزکاران است).
2– آیه 21 سوره مبارکه حدید:
« سَابِقُوا إِلَىٰ مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّكُمْ وَجَنَّةٍ عَرْضُهَا كَعَرْضِ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ أُعِدَّتْ لِلَّذِينَ آمَنُوا بِاللَّـهِ وَرُسُلِهِ ذَٰلِكَ فَضْلُ اللَّـهِ يُؤْتِيهِ مَنْ يَشَاءُ وَاللَّـهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِيمِ»
ترجمه: (به سوی آمرزش پروردگارتان بشتابید و به راه بهشتی که عرضش به قدر پهنای آسمان و زمین است و برای اهل ایمان به خدا و پیمبرانش مهیّا گردیده. این فضل خداست که به هرکس خواهد عطا می‌ کند و خدا دارای فضل و کرم بسیار عظیم است).
وسعت بهشت اعمال برای اهل ایمان و زهد و تقوا و عبادت خالصانه و عبودیت خاضعانه و خاشعانه و خیرات و نیکی ها و...، به اندازه وسعت آسمانها و زمین و نعمت هائی که خداوند رحمان برای اهل بهشت مقرر فرموده متجاوز از حد تصور انسان است.
این بهشت که صورت قیام انسان به عبودیت و بندگی خالصانه خداوند سبحان است، نتیجه و پاداش صاحبان اعمال صالحه کسانی است که برنامه زندگی دنیائی خود را با تطبیق بر ضوابط دینی و احکام شرع مقدس تنظیم و به انجام رسانده باشند که لذائذ آن در قیامت متوجه جنبه نفسانی وجود آنها می گردد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها