روسیه از انتقال اجساد برای فضاسازی علیه این کشور در ایرپین خبر داد

روسیه از انتقال اجساد برای فضاسازی علیه این کشور در ایرپین خبر داد
شنبه 20 فروردين 1401 - 17:41

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: نیروهای امنیتی اوکراین در حال انتقال اجساد و فضاسازی برای متهم کردن روسیه به کشتار غیرنظامیان در ایرپین هستند.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، ژنرال ایگور کوناشنکوف اعلام کرد: براساس داده های تایید شده، نیروهای امنیتی اوکراین قصد دارند اجساد افراد کشته شده در حملات توپخانه ای ارتش این کشور را از سردخانه به ساختمانی در حومه شرقی ایرپین منتقل کنند تا در معرض نمایش رسانه ها قرار دهند.

وی گفت: من توجه رسانه ها را به این واقعیت جلب می کنم که واحدهای نیروهای مسلح روسیه منطقه ایرپین را بیش از یک هفته است که ترک کرده اند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه، به نمایش در آوردن یک گروه شناسایی منهدم شده روسیه در جنگل های پوشچا-وودیستا را بخش دیگر این نمایش عنوان کرد.

کوناشنکوف گفت: افسران امنیتی اوکراین برای اثبات مداخله روسیه در کشتار مردم ایرپین، قصد دارند اجساد افسران روس کشته شده زیر شکنجه ملی گرایان اوکراینی را نیز به این منطقه منتقل کنند.

دولت اوکراین هر روز اتهامات جدیدی را متوجه نظامیان روس می کند که کشتار غیرنظامیان در منطقه بوچا در حومه کی یف از جمله آنها بود. حمله موشکی به ایستگاه راه آهن کراماتورسک در شرق اوکراین نیز از تازه ترین این اتهامات است.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

پربیننده ترین خبرها