درخواست پادشاه اردن برای همکاری در خصوص امنیت غذایی با صهیونیست‌ها

درخواست پادشاه اردن برای همکاری در خصوص امنیت غذایی با صهیونیست‌ها
سه شنبه 23 فروردين 1401 - 22:44

در ادامه همنوایی سیاستهای اردن با رژیم صهیونیستی، پادشاه این کشور ادعا کرد که طرحی را برای «امنیت غذایی» برای رئیس این رژیم مطرح کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

منابع خبری صهیونیستی خبر دادند که عبدالله دوم پادشاه اردن «طرح بی‌سابقه‌ای» را برای همکاری با رژیم صهیونیستی ارائه کرده است.

شبکه خبری «آی-۲۴» رژیم صهیونیستی خبر داد که پادشاه اردن این طرح را در جریان سفر اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی به «امان» مطرح کرد. هرتزوگ اواخر مارس گذشته به اردن سفر کرده بود.

به گزارش این شبکه، طرح عبدالله دوم، درباره ایجاد یک مخزن مشترک گندم و محصولات غذایی است و ادعا کرد که این طرح، برای همکاری منطقه‌ای در موضوع امنیت غذایی است.

پادشاه اردن در طرح خود مدعی شده است که هر کشوری که به خاطر محصولات غذایی آسیب دیده بود، می‌تواند از ذخایر این مخزن استفاده کند. در این طرح، رژیم صهیونیستی، اردن، مصر و به عنوان طرفهای شرکت کننده مطرح شده‌اند و از فلسطین هم برای مشارکت، دعوت شده است.

به گزارش این شبکه اسرائیلی، هنوز فایده این طرح و مکانیزمهای اجرایی آن مشخص نیست؛ هر چند که توافق اولیه‌ای درباره «اهمیت این طرح در دراز مدت» حاصل شده است. دفتر هرتزوگ هم گفته است که توضیحی درباره محتوای جلسات محرمانه ارائه نمی‌کند.

در خصوص همکاریهای اردن با رژیم صهیونیستی، همزمان با اعلام برنامه شهرک‌نشینان صهیونیست برای حمله به مسجد الاقصی و ذبح نذورات در داخل آن به مناسبت «عید پسح یهودیان»، تصمیم مدیر مسجدالاقصی که از اردن پول می‌گیرد، ممنوعیت اعتکاف فلسطینی‌ها در حرم قدسی پیش از ده روز آخر ماه مبارک رمضان اعلام می‌شود.

این تصمیم موجب نارضایتی گسترده فلسطینی‌ها شد و در عین حال پیام‌های هشداری از سوی مقاومت به مسئولان این امر داده شد و اعلام کردند که به هر قیمت که شده اجازه‌ نمی‌دهد به مناسبت عید یهودیان ذبحی در مسجدالاقصی صورت گیرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها