هزینه یک میلیارد دلاری جنگ رسانه‌ای و اخبار جعلی علیه روسیه

هزینه یک میلیارد دلاری جنگ رسانه‌ای و اخبار جعلی علیه روسیه
چهارشنبه 24 فروردين 1401 - 15:57

رئیس «سازمان اینترنت امن» روسیه اعلام کرد که از زمان شروع عملیات نظامی روسیه در اوکراین، یک میلیارد دلار برای انتشار اخبار جعلی و جنگ اطلاعاتی علیه مسکو هزینه شده است.

العالم - اروپا

«یکاترینا میزولینا» رئیس سازمان اینترنت امن روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که از روز 24 فوریه(5 اسفند) گذشته بیش از یک میلیارد دلار برای جنگ رسانه‌ای علیه مسکو هزینه شده و 5.4 میلیون خبر جعلی و اطلاعات نادرست منتشر کرده‌اند.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، وی افزود: هزینه این کمپین اطلاعاتی و جنگ اطلاعاتی از 24 فوریه تا 12 آوریل(23 فروردین) بالغ بر یک میلیارد دلار تخمین زده شده است. به عبارتی آنها برای انتشار اخبار جعلی علیه روسیه روزانه 21 میلیون دلار، بیش از دو میلیارد روبل است.

وی در یک نشست خبری درباره نتایج آخرین اطلاعات مربوط به اخبار جعلی گفت: هزینه انتشار اخبار جعلی درباره بوچا در مجموع 46 میلیون دلار بوده است و این دروغها همچنان ادامه دارد.

به گفته کارشناسان و متخصصان سازمان اینترنت امن روسیه، شمار اخبار جعلی شناسایی شده در شبکه‌های اجتماعی حدود 5.4 میلیون قطعه اطلاعات نادرست بوده است.

وی در پایان گفت: بیش از 240 میلیون کامنت و خبر در بخشهای روسی و خارجی شبکه‌های اجتماعی و 41 هزار رسانه جمعی روسی و خارجی در این پروسه مورد ارزیابی قرار گرفته است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها