بروکسل برای اعمال «تحریم‌های هوشمند» بر ضد روسیه آماده می‌شود

بروکسل برای اعمال «تحریم‌های هوشمند» بر ضد روسیه آماده می‌شود
دوشنبه 5 ارديبهشت 1401 - 08:59

تایمز: به نظر می‌رسد تحریم‌های اعمال‌شده بر ضد روسیه از سوی اتحادیه اروپا به زودی نفت و گاز را نیز در بر خواهد گرفت.

العالم - اروپا
بنابر گزارش رویترز، روزنامه تایمز روز دوشنبه به نقل از والدیس دامبروسکیس، معاون اجرایی کمیسیون اروپا، گزارش داد که اتحادیه اروپا در حال آماده سازی «تحریم های هوشمند» در حوزه واردات نفت روسیه است.
دامبروسکیس در این خصوص به تایمز گفت. «ما در حال کار بر روی بسته ششم تحریم هستیم و یکی از موضوعاتی که در نظر داریم، نوعی تحریم نفتی است. زمانی که تحریم‌ها را اعمال می‌کنیم، باید به گونه‌ای عمل کنیم که فشار بر روسیه را به حداکثر برسانیم و در عین حال آسیب‌های جانبی را به خودمان به حداقل برسانیم.»
او افزود جزئیات دقیق تحریم های نفتی هنوز مورد توافق قرار نگرفته است، اما می تواند شامل حذف تدریجی نفت روسیه یا اعمال تعرفه بر صادرات فراتر از سقف قیمت معین باشد.
روسیه بزرگترین تامین کننده نفت اروپا است و 26 درصد نفت وارداتی اتحادیه اروپا را در سال 2020 تامین کرد. اروپا تقریباً یک سوم انرژی ناخالص خود را در بخش هایی از حمل و نقل گرفته تا تولید مواد شیمیایی از نفت و فرآورده های نفتی دریافت می کند.
اوکراین و برخی از کشورهای اتحادیه اروپا از جمله لهستان و لیتوانی خواستار ممنوعیت واردات نفت و گاز روسیه هستند، در حالی که آلمان و مجارستان با تحریم فوری نفت روسیه مخالفند.
نفت و فرآورده های نفتی بیش از یک سوم درآمدهای صادراتی مسکو را در سال گذشته به خود اختصاص داد. بنا بر اعلام اندیشکده بروگل، در حال حاضر، اروپا روزانه حدود 450 میلیون دلار برای نفت خام و محصولات پالایش شده روسیه، حدود 400 میلیون دلار در روز برای گاز و تقریبا 25 میلیون دلار برای زغال سنگ روسیه هزینه می کند.

پربیننده ترین خبرها