کاربران‌یمنی: آتش بس دروغ است؛ آل سعود به هیچ عهد و منشوری پایبند نیست

کاربران‌یمنی: آتش بس دروغ است؛ آل سعود به هیچ عهد و منشوری پایبند نیست
يکشنبه 11 ارديبهشت 1401 - 22:57

بار دیگر هشتگی در خصوص نقض آتش بس از سوی ائتلاف سعودی در صدر فهرست هشتگ های رایج یمن قرار گرفت.

العالم داغهای مجازی

نیروهای متجاوز سعودی و مزدورانش طی 24 ساعت گذشته 124 مورد نقض آتش بس انسانی و نظامی انجام دادند و یک منبع نظامی یمن گفت: نقض متجاوزان در 35 عملیات پرواز جنگنده های اطلاعاتی مسلح و جاسوسی در آسمان استان های مارب، حجه، الجوف، صعده و تعز مشاهده شد و مزدوران متجاوز استحکامات رزمی خود را در غرب حرض استان حجه توسعه دادند.

این منبع امنیتی خاطرنشان کرد: 12 تخلف با بمباران توپخانه ای منازل شهروندان و پایگاه‌های ارتش و کمیته های مردمی در روستای الزور و روضه صرواح استان مأرب و همچنین پایگاههای ارتش و کمیته ها در المدافن، الملاحیظ در صعده و منطقه الفاخر در الضلع صورت گرفت و 76 تخلف با تیراندازی به منازل شهروندان و مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی در استان‌های مأرب، صعده ، تعز، حجه و الضالع ثبت شده است.

درگیری های جبهه مارب از سر گرفته شد، به گونه ای که نیروهای ائتلاف سعودی به نقض آتش بس ادامه دادند.

برخی منابع محلی مارب نیز تاکید کردند نیروهای ائتلاف،پایگاههای ارتش یمن در صرواح و جنوب شهر مارب را بمباران توپخانه ای کردند و منازل شهروندان در مناطق الزور و الروضه در بخش صرواح در غرب این شهر را بمباران کردند.

به گفته هانس گروندبرگ نماینده سازمان ملل در امور یمن، قراربود براساس این آتش بس بشردوستانه، «همه عملیات نظامی تهاجمی زمینی، هوایی و دریایی» متوقف شود، اما متجاوزان سعودی و مزدورانش به آتش بس پایبند نبودند و هزاران تجاوز و صدها قتل عام علیه مردم یمن در طول ماه مبارک رمضان مرتکب شدند.

دیوید گرسلی، هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن، درخواست جدیدی از جامعه بین‌المللی برای کمک به یمن صادر و تاکید کرد تشدید بحران انسانی در یمن واقعیتی است که جامعه بین‌المللی باید فوراً به آن رسیدگی کند.

صنعا نیز به نوبه خود ائتلاف متجاوز و سازمان ملل متحد را به عدم جدیت در اجرای مفاد آتش بس متهم کرد که یک ماه از آن می گذرد بدون اینکه فرودگاه صنعا بازگشایی شود که از مهمترین این بندها است.

کاربران شبکه های اجتماعی تجاوزات روزانه متجاوزان سعودی و مزدوران آنها در یمن را محکوم و تاکید کردند که ملت یمن، مقاومت دلیر و رهبری خردمندانه آنها در مقابل این تجاوزات که هدفش ناکام گذاردن آتش بس با نظارت سازمان ملل متحد ، ساکت نخواهند نشست. که مبتنی بر «باز کردن مسیرهای تعز و سایر استان‌ها برای تسهیل تردد غیرنظامیان شامل ورود 18 کشتی مشتقات نفتی در طول دو ماه به بنادر الحدیده است و آتش بس بشردوستانه و نظامی شامل انجام دو پرواز تجاری در هفته در طول دو ماه آتش بس بین صنعا، مصر و اردن است

پربیننده ترین خبرها