زلال قرآن (721)؛

عصیانگران به چه سرنوشتی گرفتار خواهند شد؟

عصیانگران به چه سرنوشتی گرفتار خواهند شد؟
جمعه 16 ارديبهشت 1401 - 12:43

در این مطلب، با تامل در قرآن کریم پاسخ این سوال را جستجو خواهیم کرد که عصیانگران به چه سرنوشتی گرفتار خواهند شد؟

العالم ـ زلال قرآن

ازدقت درآیات زیر:
1– آیات 59 و60 سوره مبارکه هود:
« وَتِلْكَ عَادٌ جَحَدُوا بِآيَاتِ رَبِّهِمْ وَعَصَوْارُسُلَهُ وَاتَّبَعُواأَمْرَ كُلِّ جَبَّارٍعَنِيدٍ . وَأُتْبِعُوا فِي هَـٰذِهِ الدُّنْيَا لَعْنَةً وَيَوْمَ الْقِيَامَةِ أَلَا إِنَّ عَادًا كَفَرُوا رَبَّهُمْ أَلَا بُعْدًا لِّعَادٍ قَوْمِ هُودٍ»
ترجمه: (و همین قوم عاد (امت هود) هستند که آیات خدا را انکار و پیغمبران او را نافرمانی کردند و پیرو امرهر شخص جبار و عنودی شدند. و آنها به لعن خدا هم در حیات دنیا و هم در قیامت گرفتار گردیدند، آگاه باشید که قوم عاد به خدای خود کافرشدند، بدانید که قوم عاد، امت هود از رحمت خدا دورند).
2– آیه 36 سوره مبارکه احزاب:
« وَمَا كَانَ لِمُؤْمِنٍ وَلَا مُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضَى اللَّـهُ وَرَسُولُهُ أَمْرًا أَن يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ وَمَن يَعْصِ اللَّـهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا مُّبِينًا»
ترجمه: (و هیچ مرد و زن مؤمنی را در کاری که خدا و رسول حکم کنند اراده و اختیاری نیست (که رأی خلافی اظهار نمایند) و هرکس نافرمانی خدا و رسول او کند دانسته به گمراهی سختی افتاده است (پیغمبر زینب دختر عمه‌ اش را به زید، غلام آزاد کرده خود تزویج کرد و زینب گفت: من از اشراف قریشم غلامی را به شوهری نپذیرم. این آیه نازل شد و پذیرفت).
مشخص می شود که، هرکس از روی لجاجت و عناد و دانسته آیات الهی را منکرشده و نسبت به آنها کفر بورزد، به دلیل گمراهی آشکار، در دنیا به لعنت خدا و در آخرت به آتش سوزان جهنم و عذاب سخت قیامت گرفتار خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها