مقامات ارشد صهیونیستی در پیامی به آمریکا؛

در صورت عدم تصویب ساخت شهرک های جدید، اسرائیل سقوط خواهد کرد

در صورت عدم تصویب ساخت شهرک های جدید، اسرائیل سقوط خواهد کرد
يکشنبه 18 ارديبهشت 1401 - 14:24

برخی گزارش‌های رسانه‌های عبری حاکی ازآن است که مقامات ارشد رژیم صهیونیستی پیامی به آمریکا داده اند که اگر ساخت و ساز شهرک‌های جدید در کرانه باختری تصویب نشود، رژیم صهیونیستی سقوط خواهد کرد.

العالم فلسطین

به گزارش «پایگاه N12» پس از تصمیم برای ساخت حدود 4000 واحد مسکونی در مناطق اشغالی و انتقاد رژیم از این موضوع، در صورت عدم تشکیل جلسه شورای عالی برنامه ریزی، دولت تشکیل نمی شود.

این وب سایت اعلام کرد پیامی که از رژیم اشغالگر به آمریکا ارسال شده این است: گزینه ای وجود ندارد و فقط نیازهای اصلی نیست و واقعیت این است که جلسه شورای عالی برنامه ریزی برای مدت طولانی برگزار نشده و به فروپاشی ائتلاف دولتی منجر خواهد شد، زیرا به دلیل سفر برنامه ریزی شده جو بایدن، رئیس جمهورآمریکا، دفتر نفتالی بنت نخست وزیر و دفتر بنی گانتز وزیر جنگ، اعلام جلسه عالی برنامه ریزی را به تعویق انداخت. اما توضیحات رژیم، نتوانست آمریکایی‌ها را متوجه ماجرا کند، بلکه باعث رنجش و حتی صدور 24 محکومیت شد

این امر پس از آن صورت می گیرد که وزارت امور خارجه آمریکا طرح های اشغالگران اسرائیل برای توسعه شهرک سازی در کرانه باختری اشغالی با هزاران واحد مسکونی را محکوم کرد

گالینا پورتر معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز به نوبه خود گفت: "دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده از ابتدا مشخص کرده است که ما به شدت با گسترش شهرک سازی ها که موجب افزایش تنش ها و تضعیف اعتماد میان طرفین می شود ،مخالف هستیم.

پورتر افزود: «برنامه توسعه شهرک سازی اسرائیل به طور جدی امکان ایجاد دو دولت را خدشه دار می کند

"اداره مدنی" وابسته به رژیم اشغالگر صهیونیستی در کرانه باختری تاکید کرد که کمیته فرعی شهرک سازی شورای عالی برنامه ریزی پنجشنبه آینده برای تصویب طرح های جدید شهرک سازی شامل 3988 واحد مسکونی در شهرک ها، تشکیل جلسه خواهد داد.

پربیننده ترین خبرها