تشکیلات خودگردان: تمام مناطق قدس متعلق به ملت فلسطین است

تشکیلات خودگردان: تمام مناطق قدس متعلق به ملت فلسطین است
يکشنبه 18 ارديبهشت 1401 - 18:01

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به ادعای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد که تمام مناطق قدس متعلق به ملت فلسطین است.

العالم _ فلسطین

«نبیل ابو ردینه» سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین به سخنان امروز «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی واکنش داد و تاکید کرد که تمام مناطق قدس متعلق به ملت فلسطین است.

ابوردینه گفت: «قطعنامه ۱۹۳۰ جامعه ملل تصریح می‌کند که مالکیت مسجد الاقصی، دیوار البراق و محوطه‌ی روبه‌روی آن تنها متعلق به مسلمانان است».

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: «براساس قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی، قدس شرقی با تمام اماکن مقدس اسلامی و مسیحی‌ آن تا ابد پایتخت و متعلق به کشور فلسطین است».

وی در ادامه تاکید کرد: «قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت در سال ۲۰۱۶ نیز تأیید می‌کند که قدس شرقی بخش جدایی‌ناپذیری از اراضی اشغالی فلسطین است و همه اَشکال شهرک‌سازی در همه زمین‌های فلسطینی غیرقانونی تلقی می‌شود».

ابورودینه خطاب به مقامات رژیم صهیونیستی افزود: «هرگونه تلاش اسرائیل برای مشروعیت بخشیدن به اشغال زمین‌های کشور فلسطین از جمله قدس شرقی، تلاشی ناموفق خواهد بود».

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین در پایان تصریح کرد: «تنها راه دست‌یابی به امنیت، صلح و ثبات در منطقه و جهان ما، به رسمیت شناختن حقوق مردم فلسطین و همچنین به رسمیت شناختن قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی است».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه اذعان کرد که این رژیم بدون هیچ گونه توجهی به درخواست‌ها و قوانین بین‌المللی، در خصوص قدس تصمیم می گیرد.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها