تجمع پاکستانی‌ها برای حمایت از فلسطین در روز نکبت

تجمع پاکستانی‌ها برای حمایت از فلسطین در روز نکبت
دوشنبه 26 ارديبهشت 1401 - 04:28

فعالان گروه‌های سیاسی و مذهبی پاکستان در سالروز اعلام موجودیت رژیم صهیونیستی و اخراج مردم فلسطین از سرزمین مادری خود که «روز نکبت» نامگذاری شده، در حمایت از فلسطینی‌ها و محکومیت اشغالگری صهیونیست‌ها به ویژه جنایت اخیر اسرائیل در سرکوب خبرنگاران دست به تجمع زدند.

العالم - فلسطین اشغالی

تجمع فعالان پاکستانی عصر یکشنبه در مقابل باشگاه خبرنگاران شهر «اسلام آباد» پایتخت و شهر «کراچی» در جنوب این کشور برگزار شد.

شرکت کنندگان در این تجمع با اعلام حمایت از تداوم انتفاضه مقاومت فلسطین، ضمن ابراز همبستگی با مقاومت مردم مظلوم از جمله محکومیت قتل شیرین ابوعاقله خبرنگار الجزیره در کرانه باختری، رویکرد قدرت‌های استکباری از جمله آمریکا در حمایت از اقدام‌های جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

معترضان ضدصهیونیستی در کراچی پرچم آمریکا و اسرائیل را به آتش کشیدند و با فریاد مرگ بر آمریکا و اسرائیل جنایات اخیر نیروهای رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی را بشدت محکوم کردند.

فعالان پاکستانی با محکومیت سازش حاکمان عرب منطقه با رژیم صهیونیستی تأکید کردند: رژیم غیرقانونی اسرائیل؛ فلسطینی‌ها را ۷۴ سال قبل از سرزمین خود رانده و تاکنون از بازگشت به وطنشان که حق مشروع و مسلم آنان است، محروم مانده‌اند.

«صابر ابو مریم» دبیرکل بنیاد حمایت از فلسطین با ایراد سخنرانی در تجمع امروز در شهر کراچی، اقدام پنهانی برخی عوامل داخلی برای پیوستن به صف حامیان توطئه سازش را بشدت محکوم کرد و افزود: دولت پاکستان افرادی که تلاش برای نقض آرمان‌های دفاع از فلسطین مردم پاکستان دارند، را شناسایی و آنان را پاسخگو کند.

رژیم صهیونیستی در روز ۱۴ ماه می ‌۱۹۴۸ (۲۴ اردیبهشت سال ۱۳۲۷ خورشیدی) اعلام موجودیت کرد و یک روز بعد از این رویداد ننگین (۱۵ می‌) به عنوان روز نکبت نامگذاری شد.

پاکستان از جمله کشورهایی است که رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها