جابجایی مهره‌های شطرنج «اسرائیل» به دستور آمریکا

جابجایی مهره‌های شطرنج «اسرائیل» به دستور آمریکا
پنج‌شنبه 29 ارديبهشت 1401 - 19:45

مقامات اشغالگر رژیم صهیونیستی با برپایی راهپیمایی «پرچم‌ها» توسط صهیونیست‌های تندرو  در منطقه قدیمی قدس اشغالی موافقت کردند از سوی دیگر آمریکا نیز در صدد خارج کردن ۵ گروه تروریستی صهیونیستی و تندرو از فهرست گروه‌های تروریستی است.

العالم درگوشی

راهپیمایی نژادپرستانه پرچم همزمان با سالروز اشغال بیت المقدس در راستای بازی شطرنج آمریکا با تحریک لابی اسرائیل در واشنگتن است، به گونه ای که آمریکا سیاست‌های مختلف تهاجمی و جنگ های توسعه طلبانه خود را از طریق سرمایه گذاری روی شماری تروریست در نقاط مختلف جهان دنبال می‌کند.

میان اوکراین و تل آویو

جابجایی تروریست های تندروی صهیونیستی جنبش نژادپرستانه «کاخ» اسرائیل و بازگذاشتن دست آنها، با اعلام روزنامه «کومسومولسکایا پراودا» به نقل از منابع اطلاعاتی روسیه مبنی بر تلاش آمریکا برای انتقال دیگر مهره های شطرنج یعنی نظامیان تروریستی وهابی تندرو "داعش" از سوریه به اوکراین برای مبارزه با روسیه همزمان شد.

جابجایی تروریست های گروه وهابی "داعش" که " بیشتر آنها اصالتا قفقازی و از آسیای میانه هستند بخشی از سیاست آمریکا برای پر کردن خلاء ایجاد شده توسط جنگ روسیه در اوکراین و نیاز اوکراین به جنگجویان برای دفاع از حیثیت خود در برابر روسیه است.

این در حالی است که اسرائیل و آمریکا در راستای منافع اسرائیل از طریق ایجاد بی ثباتی و ناامنی درسوریه شدیدا به حضور در منطقه به ویژه در سوریه،نیاز دارند،و نیروهای اشغالگر آمریکایی همچنان در حال انتقال مهره های شطرنج تروریست های داعش از خاک سوریه به عراق هستند.

واقعیت‌های میدانی حاکی از آن است که آوریل گذشته، «با مشارکت سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا»، حدود 60 تن از مبارزان گروه تروریستی «داعش» در رده سنی 20 تا 25 سال از زندان‌های تحت کنترل کردهای سوریه آزاد و سپس به پایگاه نظامی آمریکا در "التنف" سوریه، واقع در نزدیکی مرزهای اردن و عراق، برای آموزش رزمی و جهت آمادگی و سپس انتقال به خاک اوکراین منتقل شدند

التنف.. پایگاهی برای تروریسم

سیاست جابجایی مهره های شطرنج تروریسم و پرکردن خلاء آمریکا، این کشور را بر آن داشته تا پایگاه نظامی التنف و اطراف آن در سوریه را از مدت‌ها پیش به یک مرکز تروریستی تبدیل کند. به گونه ای که 500 داعشی و سایر تکفیری ها در حال آموزش مجدد هستند و اولویت با جنگجویان قفقاز و آسیای میانه است.

هدف از تشکیل این گروه های ویژه در درجه اول انجام اقدامات خرابکارانه و تروریستی علیه نیروهای مسلح روسیه در سوریه و اکنون نیز در اوکراین است.

این روزنامه روسی اطلاعات بیشتری درباره روابط شناخته شده آمریکا و سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای غربی با برخی کشورهای عربی و اسرائیل و گروه‌های تکفیری از القاعده تا داعش، نداشته است. زیرا این رابطه از جنگ افغانستان مشخص بود و از جنگ تحمیلی سه گانه شوم غرب اسرائیل و کشورهای عربی واپس گرا بر سوریه از سال 2011به شکلی آشکار رسوا شد.

آنچه این روزنامه به آن اشاره کرد بیانگر آن است که آمریکا برای دستیابی به اهداف ژئوپلیتیکی خود آماده است از هر ابزاری از جمله داعش استفاده کند، بدون اینکه به پیامدهای چنین سیاست فاجعه باری بر امنیت و ثبات حتی متحدان اروپایی خود در آینده بیاندیشد.

نقطه سر خط

آزاد گذاشتن دست جنبش تندرو نژادپرست "کاخ" از سوی آمریکا همزمان با موافقت رژیم اشغالگر اسرائیل برای آزاد گذاشتن همتایان افراطی خود در سرزمین های اشغالی و دادن مجوز به آنها برای برپایی به اصطلاح "راهپیمایی پرچم ها"؛ افزایش خطرناک اقدامات تروریسم مصادف با اولین سالگرد نبرد «شمشیر قدس» است به گونه ای که مقاومت اسلامی فلسطین قواعد جدید درگیری را وضع کرده که خواب رابر چشمان آمریکا پیش از اشغالگران صهیونیست حرام کرده است.

این یک فراخوان آشکار برای تحریک احساسات مردم مسلمان فلسطین و همه ملت‌های عربی و اسلامی و اقدامی خطرناک علیه هویت، ارزش‌ها و مقدسات مسلمانان تلقی می‌شود

دکتر مکرم خوری، کارشناس رسانه های سیاسی در این باره گفت: رژیم صهیونیستی به قوانین بین المللی احترام نمی گذارد و این بی احترامی استراتژی صهیونیستهاست که از دهه ها پیش با جزییات در حال اجرایی شدن است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها