استعفای دبیر جنبش فتح در رام الله پس از شکست در انتخابات دانشگاه بیرزیت

استعفای دبیر جنبش فتح در رام الله پس از شکست در انتخابات دانشگاه بیرزیت
پنج‌شنبه 29 ارديبهشت 1401 - 18:29

«حاج موفق سحویل»، نماینده جنبش فتح در رام الله و البیره پس از شکست فتح در انتخابات شورای اتحادیه دانشجویی دانشگاه بیرزیت فلسطین و پسرفت جایگاه فتح در این دانشگاه فلسطینی، استعفای خود را از عضویت در کمیته منطقه رام الله و البیره تقدیم کرد و آن را "تصمیم نهایی و غیرقابل بازگشت" نامید.

العالمفلسطین اشغالی

شایان ذکر است که انجمن اسلامی شاخه دانشجویی حماس، با اختلاف زیادی در انتخابات پیروز شد، تا بدانجا که نتایج نشان داد که 10 کرسی از رقیب خود یعنی گروه موسوم به «جوانان دانشجو»، جلوتر است.

انجمن اسلامی نسبت به آخرین انتخابات شورای اتحادیه دانشجویی بیرزیت در سال 2019 با 5 کرسی پیشرفت داشته است در حالی که گروه موسوم به «جوانان دانشجو»، 5 کرسی پسرفت کرده است.

«بیرزیت» از مهمترین دانشگاه های فلسطین و معیاری برای جهت‌گیری‌های سیاسی آنها محسوب می شود.

این دانشگاه مهد سیاسی شماری از رهبران فلسطینی بوده و هست که از اواخر دهه هفتاد میلادی تا به امروز، در نهضت ملی نقش آفرینی کرده اند، به عنوان مثال می توان به مروان برغوثی، محمد اشتیه، یحیی عیاش، ابراهیم حامد، بسام الصالحی، خالده جرار و ... اشاره کرد.

در نتیجه این موضوع، انتخاب شورای اتحادیه دانشجویی در بیرزیت، تحت حمایت ویژه رهبران جناح های فلسطینی، به ویژه دو جنبش "فتح" و "حماس" برگزار می شود.

جنبش فتح به عنوان نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در این انتخابات شرکت می کند و حماس به عنوان رقیب، در همه موقعیت‌ها با برنامه سیاسی متفاوت با جنبش فتح رقابت می کند.

انتخاب شورای اتحادیه دانشجویی بیرزیت، شاخصی مهم برای نسل جدید فلسطینی‌هاست که اکنون مقاومت را راه حل قطعی برای مقابله با اشغالگران می داند و رابطه با صهیونیست‌ها را به هر نحوی رد می‌کنند.

نسل جوان فلسطین هر مصالحه‌ای که از حق اصلی آنها برای داشتن یک کشور کاملاً مستقل فلسطینی بدون وابستگی سیاسی و اقتصادی به اشغالگران تضعیف کند را رد می‌کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها