«النهضه» تونس جرم‌انگاری تحریم همه‌پرسی را محکوم کرد

«النهضه» تونس جرم‌انگاری تحریم همه‌پرسی را محکوم کرد
شنبه 28 خرداد 1401 - 15:09

جنبش «النهضه» تونس تلاش‌های «دولت کودتا» در رابطه با جرم‌انگاری تحریم «رفراندم» را محکوم کرد و این اقدام را «تمرکز حکومت مطلقه فردی بر ویرانه‌های دموکراسی» خواند.

العالم ـ تونس

«النهضه» تونس در بیانیه‌ای پس از نشست دفتر اجرایی این جنبش به ریاست "راشد الغنوشی" درخصوص شرایط این کشور که از زمان «کودتا» به وجود آمده اعلام کرد: به دلیل شکست رژیم در گزینه‌هایش و کودتا علیه دموکراسی و نهادهای آن، اصرار به دست گرفتن قدرت در این کشور افزایش یافته و وخیم شده است.

"قیس سعید" رئیس‌جمهور تونس در تاریخ ۲۵ ژوئیه ۲۰۲۱ پس از تصرف کامل قدرت‌ در این کشور و صدور مجموعه‌ای از تصمیمات، پارلمان تونس را که حزب اسلام‌گرای النهضه قدرت اصلی آن محسوب می‌شد، منحل کرد.

سعید یک نقشه راه سیاسی را برای سازماندهی همه پرسی مردمی در ۲۵ ژوئیه در مورد قانون اساسی جدید تونس که منجر به برگزاری انتخابات پارلمانی در این کشور در پایان سال جاری می شود، تصویب کرد.

جنبش النهضه اعلام کرده که از خواسته های قانونی کارگران و احترام به حقوق اتحادیه جهانی کارگر تونس حمایت می‌کند و هرگونه خشونت فیزیکی یا کلامی علیه رهبری اتحادیه کارگری و رهبران حزب مخالفِ تصمیمات سعید را محکوم می‌کند.

به گزارش وبسایت شبکه خبری الحره، جنبش النهضه آنچه را که «اعتیاد» دولت تونس به ارجاع مخالفان سیاسی به دادگاه‌های نظامی، مجازات و کنار گذاشتن آنها از زندگی سیاسی می‌خواند، محکوم کرد.

سازمان های غیردولتی محلی و بین المللی هم ادامه محاکمه غیرنظامیان در دادگاه نظامی تونس را محکوم و اعلام کردند که این محاکمه‌ها از زمان ریاست قیس سعید بر دو قوه مقننه و مجریه تشدید شده است.

جنبش مزبور در پایان بیانیه خود بار دیگر بر حمایت خود از استقلال قوه قضاییه و همچنین آزادی بیان، مطبوعات و رسانه‌ها تأکید کرده و آزار و اذیت فعالان و کارکنان رسانه ها را محکوم کرد.

پربیننده ترین خبرها