ابراز امیدواری روسیه درباره دست کشیدن ترکیه از اقدامات نظامی در سوریه

ابراز امیدواری روسیه درباره دست کشیدن ترکیه از اقدامات نظامی در سوریه
دوشنبه 30 خرداد 1401 - 18:51

«میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد که ترکیه دست به عملیات نظامی در شمال سوریه نزند.

العالم - اروپا

در ادامه اظهارنظرهای مقام‌های روسیه در مخالفت با حمله ترکیه به شمال سوریه، یک مقام ارشد روس از ادامه گفت‌و‌گوی مسکو با آنکارا برای پرهیز از این حمله خبر داد.

منابع رسانه‌ای در روسیه گزارش دادند، «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه (امروز) اعلام کرد که این کشور به مذاکرات با ترکیه درباره لغو عملیات نظامی برنامه ریزی شده در سوریه ادامه می‌دهد.

به گزارش راشا تودی، معاون سرگئی لاوروف تاکید کرد که فدراسیون روسیه به دنبال متقاعد کردن طرف ترکیه است مبنی بر اینکه نیازی به مداخله نظامی نیست و می‌شود از راه دیپلماسی مشکل را حل کرد.

میخائیل بوگدانوف به این سوال که آیا احتمال لغو شدن عملیات نظامی ترکیه در سوریه وجود دارد، اینطور جواب داد: «ما امیدواریم و روی این موضوع حساب می‌کنیم».

این مقام ارشد مسکو افزود: «ما به تماس‌های دوجانبه با همکاران ترکیه‌ای خود ادامه می‌دهیم. ما به کار با آنها ادامه می‌دهیم».

اظهارنظر جدی مقامات روسیه درباره این موضوع در شرایطی مطرح شده که «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه ولادیمیر پوتین در سوریه جمعه هفته گذشته در خصوص حمله به شمال سوریه به ترکیه هشدار داد.

لاورنتیف به خبرگزاری اسپوتنیک گفته بود که این حمله هیچ مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه تهدیدات امنیتی جدیدی را متوجه ترکیه خواهد کرد؛ چرا که گروهک «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) و یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) هرگز با یکدیگر به اختلاف نخواهند خورد و دشمنی خود را با ترکیه متوقف نخواهند کرد.

نماینده ویژه پوتین در سوریه افزود: «عملیات نظامی ترکیه کردها را به سمت تشکیل کشور مستقل سوق می‌دهد و این مسأله برای کل منطقه عواقبی در پی خواهد داشت».

ترکیه از یک ماه گذشته خبر از انجام عملیات نظامی جدید در سوریه علیه مواضع کردها می‌دهد تا به قول اردوغان یک منطقه امن برای بازگشت پناهندگان ایجاد کند. با این حال هرچند منابع غیر رسمی تاریخ‌های متعددی را در خصوص موعد حمله ذکر می‌کنند، اما هنوز به طور رسمی این موضوع مشخص نیست.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها