سفر مخفی صهیونیست ها به عربستان؛ آیا ریاض به رابطه آشکار با صهیونیست ها روی می آورد؟ +فیلم

شنبه 18 تير 1401 - 10:57

پژوهشگر و کارشناس مسائل سیاسی گفت که خبر همراهی یک شخصیت سیاسی صهیونیستی با بایدن در سفر آتی وی به عربستان را اغلب رسانه های اسرائیلی که در واشنگتن فعالیت می کنند یا روابط قوی در داخل دولت بایدن دارند، منتشر کرده اند.

العالم - عربستان سعودی

علی مراد پژوهشگر و کارشناس مسائل سیاسی، در گفتگو با شبکه خبری العالم گفت: چرا باید یک مقام اسرائیلی بایدن را در سفر به عربستان همراهی کند آنهم وقتی که صهیونیست ها مدتهاست که به طور سری به عربستان سفر می کنند و البته بنا به گفته روزنامه نگاران اسرائیلی، مقامات و افسران این رژیم در موساد، به تازگی شواهدی به دست آمده است که این سفرها دیگر سری نیستند.

وی در همین ارتباط افزود که سفر نتانیاهو به نیوم و سفر مئیر داگان، رئیس اسبق موساد در سال 2010 به عربستان، کاملا علنی صورت گرفت. به عبارت دیگر سفر علنی صهیونیست ها به عربستان اصلا موضوع جدیدی نیست بلکه تنها نکته جدید در این میان این است که آیا سعودی ها حاضرند این موضوع را علنی کنند؟

این کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد که این سفر حتما انجام خواهد شد زیرا مقدمات آن فراهم شده است و سعودی ها هم آن را انکار نکرده اند از سوی دیگر شواهدی وجود دارد که نشان می دهد این کار حتما انجام خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها