ايران: هیچگاه تلاش‌ها برای کاهش دردهای مردم یمن را متوقف نکرده‌ایم

 ايران: هیچگاه تلاش‌ها برای کاهش دردهای مردم یمن را متوقف نکرده‌ایم
يکشنبه 19 تير 1401 - 01:19

وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران هیچگاه تلاش‌های خود را به منظور کاهش دردهای مردم یمن متوقف نکرده و این روند ادامه خواهد داشت.

العالم-ایران

روابط عمومی وزارت امور خارجه افزود: از آغاز تجاوز ظالمانه علیه ملت مظلوم و مقاوم یمن، جمهوری اسلامی ایران در کنار تلاش‌های خود به منظور حل و فصل سیاسی بحران یمن، همواره مسائل انسانی و ارسال کمک‌های بشردوستانه را در اولویت تمامی طرح‌ها و اقدامات خود قرار داده است و با در نظر گرفتن ملاحظات سیاسی امنیتی و با توجه به محاصره همه جانبه سرزمین یمن، در هماهنگی با نهادهای کمک رسان بین‌المللی از جمله کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سازمان بهداشت جهانی، در تلاش بوده است کمک‌های انسانی خود را ارسال کند که در برخی از موارد نتیجه حاصل شده و در برخی از موارد در سایه کارشکنی ائتلاف متجاوز و بی عملی برخی نهادهای بین‌المللی بی نتیجه مانده است.

روابط عمومی وزارت امور خارجه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه تلاش‌های خود را به منظور کاهش آلام مردم یمن متوقف نکرده و این روند ادامه خواهد داشت.

جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران یمن ضمن ارائه طرح چهار ماده‌ای، همه تلاش خود را معطوف به حل سیاسی این بحران، پایان محاصره، برقراری آتش‌بس و انجام گفت‌وگوهای یمنی - یمنی کرد. تلاش‌هایی که همچنان ادامه دارد و براساس اعلام روابط عمومی وزارت امور خارجه متوقف نشده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها