رئیس جمهور سریلانکا در تلاش برای فرار با مخالفت کارمندان فرودگاه مواجه شد

رئیس جمهور سریلانکا در تلاش برای فرار با مخالفت کارمندان فرودگاه مواجه شد
سه شنبه 21 تير 1401 - 10:07

​​​​​​​بحران سریلانکا با تلاش نافرجام رئیس‌جمهور برای فرار وارد مرحله تازه ای شده است.

العالم - آسیا

به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع رسمی روز سه‌شنبه گفتند رئیس‌جمهور سریلانکا امروز در یک بن‌بست تحقیرآمیز با کارکنان مهاجرت فرودگاهی که مانع از فرار او به خارج از کشور شده بودند، گرفتار شد.

گوتابایا راجاپاکسا وعده داده است که روز چهارشنبه استعفا دهد و راه را برای "انتقال مسالمت آمیز قدرت" در پی اعتراضات گسترده علیه وی به دلیل بحران اقتصادی بی سابقه کشور باز کند.

مقامات گفتند که این سیاستمدار 73 ساله از محل اقامت رسمی خود در کلمبو درست پیش از اینکه ده ها هزار معترض روز شنبه آن را تسخیر کنند، گریخت. او قصد داشت به دبی برود.

راجاپاکسا به عنوان رئیس جمهور از مصونیت دستگیری برخوردار است و گمان می رود پیش از کناره گیری می خواهد به خارج از کشور برود تا بازداشت نشود.

اما افسران مهاجرت از رفتن به بخش وی‌آی‌پی فرودگاه برای مهر زدن گذرنامه او خودداری کردند در حالی که او اصرار داشت از بیم اقدامات تلافی جویانه سایر مردم در فرودگاه، از بخش‌های عادی عبور نکند.

رئیس جمهور و همسرش پس از از دست دادن چهار پرواز که می توانست آنها را به امارات متحده عربی برساند، شب را در یک پایگاه نظامی در کنار فرودگاه اصلی بین المللی سپری کردند.

باسیل، کوچکترین برادر راجاپاکسا، که در آوریل از سمت وزیر دارایی استعفا داد، اوایل روز سه‌شنبه پرواز هواپیمایی امارات به مقصد دبی را پس از بن‌بست مشابه با کارکنان فرودگاه از دست داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها