مقامات رژیم اشغالگر صهیونیستی به دنبال انعقاد معاملات عمده تسلیحاتی با عربستان سعودی

مقامات رژیم اشغالگر صهیونیستی به دنبال انعقاد معاملات عمده تسلیحاتی با عربستان سعودی
پنج‌شنبه 23 تير 1401 - 14:33

کانال رسمی تلویزیون عبری «کان» گزارش داد که در جریان سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، تل آویو در تلاش است به معاملات بزرگ تسلیحاتی با عربستان سعودی و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس دست یابد.

العالم_فلسطین اشغالی

این کانال شامگاه چهارشنبه گزارش إيتي بلومنتال روزنامه‌نگار و خبرنگار نظامی خود را پخش کرد مبنی بر اینکه تل آویو علاقه مند به فروش سامانه های پدافند هوایی به عربستان سعودی است.

این کانال عبری زبان اظهار داشت از زمان امضای توافقنامه های عادی سازی، رژیم صهیونیستی معاملاتی را برای فروش تسلیحات به بحرین، امارات و مراکش منعقد کرده است.

به گزارش این شبکه، ژنرال اریک کورلا، فرمانده منطقه مرکزی ارتش آمریکا هفته آینده به اسرائیل سفر خواهد کرد. وی با رهبران ارشد ارتش رژیم صهیونیستی دیدار خواهد کرد تا راه‌های توسعه همکاری‌های نظامی و امنیتی بین رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه را بررسی کند.

بنی گانتس، وزیر جنگ اسرائیل نیز چند روز پیش فاش کرد که این رژیم طی سال گذشته تسلیحات و تجهیزاتی به ارزش سه میلیارد دلار به کشورهای عربی فروخته است.

در این زمینه، کانال کان انتظار داشت که عربستان سعودی در این هفته اعلام کند که تمامی پروازهای تجاری رژیم صهیونیستی، مجاز به عبور از حریم هوایی این کشور خواهد بود.

علاوه بر این، شبکه تلویزیونی کان گزارش داد که ارتش اسرائیل امیدوار است که سفر بایدن به تل آویو منجر به افزایش بودجه اختصاص یافته از سوی آمریکا برای توسعه سیستم های دفاع هوایی این رژیم شود.

روزنامه "جروزالم پست" در شماره روز سه شنبه خود گزارش داد که اسرائیل بایدن را برای تسریع در تهیه هواپیماهای باری استراتژیک "KC-46" برای سوخت رسانی به هواپیماها حین پرواز، تحت فشار قرار خواهد داد.

این روزنامه همچنین خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیستی علاقه مند به دستیابی به یادداشت تفاهم جدیدی در مورد کمک های نظامی آمریکا به اسرائیل است که سالانه بالغ بر 3.8 میلیارد دلار می شود.

پربیننده ترین خبرها