گرمای هوا امروز در انگلستان رکورد می‌زند

گرمای هوا امروز در انگلستان رکورد می‌زند
دوشنبه 27 تير 1401 - 12:54

گرمای بی‌سابقه هوا بسیاری از فعالیت‌ها را در انگلستان مختل کرده است.

العالم _ انگلیس

به نقل از رویترز، انگلستان روز دوشنبه گرمترین روز ثبت شده خود در تاریخ را تجربه می کند و پیش بینی می شود دمای هوا برای نخستین بار به 40 درجه سانتیگراد برسد؛ موضوعی که شرکت های ریلی و قطار را مجبور کرده است خدمات خود را لغو کنند و مقامات بهداشتی را واداشته است تا آمبولانس های بیشتری را در حالت آماده باش قرار دهند.
بسیاری از مناطق اروپا موج گرمای بسیار شدید و نادری را سپری می کنند که دما را در برخی مناطق به میانه 40 تا 50 درجه سانتیگراد رسانده است و آتش سوزی های جنگلی در حومه مناطق خشک پرتغال، اسپانیا و فرانسه به شکلی پرشمار مشاهده می شود.
دولت انگلستان هشدار «اضطراری ملی» را به دلیل پیش‌بینی عبور دما از 38.7 درجه سانتی‌گراد در باغ گیاه‌شناسی دانشگاه کمبریج در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه اعلام کرد.
کیت مالت هاوس، وزیر مسئول هماهنگی دولت، به بی بی سی گفت: ما 48 ساعت دشواری در پیش داریم.
شبکه زیرزمینی متروی لندن محدودیت‌های سرعت موقتی را برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بر روی شبکه اعمال کرد، به این معنا که خدمات آن کاهش می‌یابد و زمان سفرها طولانی تر خواهد شد. این سازمان از مسافران خواست که فقط در صورت لزوم سفر کنند. شبکه راه آهن ملی همچنین از مسافران خواست در خانه بمانند.
جیک کِلی از شبکه راه آهن گفت که امیدوار است عملیات عادی روز چهارشنبه از سر گرفته شود، زمانی که پیش‌بینی می‌شود دما کاهش یابد، اما این بستگی به "آسیب هایی دارد که آب و هوا در چند روز آینده به زیرساخت ها وارد می کند".
قرار است برخی از مدارس روز دوشنبه زودتر از زمان معمول تعطیل شوند.
آژانس امنیت بهداشتی (UKHSA) برای روزهای دوشنبه و سه شنبه هشدار بهداشت گرما را برای انگلستان به سطح 4 افزایش داده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها