هشدار حزب "الدعوه" نسبت به اظهارات مقتدی صدر

هشدار حزب
سه شنبه 28 تير 1401 - 10:22

حزب الدعوه اسلامی عراق روز دوشنبه، نسبت به وقوع درگیری هشدار داد و در عین حال تاکید کرد که  فتنه‌ای رخ نخواهد داد.

العالم-عراق

این حزب عراقی در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما حزب شهدا، پدران و فرزندان شهدا و پیروان شهید محمد باقر صدر (قدس سره) هستیم، مردم سرافراز عراق ما را از جبهه‌های نبرد علیه باطل می شناسند.

این جریان عراقی ضمن یادآوری از حمایت خود از جریان محمد صادق صدر (قدس سره) بر علیه ظلم حاکم در دوره خود، اعلام کرد: ما همواره از اصول دینی و میهن حفاظت کرده و با همه شرکا و با هدف خدمت به کشور و پیشبرد پروژه اسلامی خود که پایه‌های آن را شهید صدر (رضی الله عنه) بنا نهاد همکاری کردیم.

آنها تاکید کردند: ما با بیرون راندن اشغالگر، حاکمیت عراق را احیا کردیم و همچنان مراقب شرایط هستیم تا کشور را از فروپاشی در مقابل اقدامات دشمنان و متجاوزین بین المللی و منطقه ای حفظ کنیم. تلاش ما ایجاد دولت و برقراری امنیت و قانون و خدمت به مردم و کشور است.

این حزب خاطرنشان کرد: با زمزمه تشکیل دولت شاهدیم که برخی در صدد فتنه انگیزی هستند. ما از نظر سیاسی با همه برادران اسلامی و دیگران همکاری کردیم و فعالیت های ما نیز بر اساس موارد تعیین شده در قانون اساسی است.

این جریان عراقی تصریح کرد: ما با هیچ طرفی وارد درگیری جناحی نشده و به درگیری‌های حاشیه‌ای کشیده نخواهیم شد، این روزها شواهدی از تلاش فتنه گران و سرویس های مخفی داخلی و خارجی به چشم می خورد که می خواهند عراق را به کانون درگیری تبدیل کنند.

حزب الدعوه در پایان بیانیه خود گفت: «ما به نزاع کورکورانه میان فرزندان یک ملت روی نخواهیم آورد و از مردم و گروههای سیاسی می‌خواهیم که از درگیری که فقط در خدمت دشمنان اسلام و میهن است دوری کنند.

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر، روز دوشنبه اعلام کرد که از سوی نوری مالکی، رهبر ائتلاف دولت قانون به مرگ تهدید شده و صدر نیز به او توصیه کرده که خود را به مقامات قضایی معرفی کند.

پربیننده ترین خبرها