عراق| چارچوب هماهنگی برای رسیدن به اجماع درباره نخست وزیری تشکیل جلسه داد

عراق| چارچوب هماهنگی برای رسیدن به اجماع درباره نخست وزیری تشکیل جلسه داد
سه شنبه 28 تير 1401 - 22:14

چارچوب هماهنگی برای رسیدن به اجماع در مورد پرونده نخست وزیری در عراق امروز سه شنبه تشکیل جلسه داد.

العالم - عراق

رهبران چارچوب هماهنگی امروز سه شنبه در منزل همام حموی رئیس مجلس اعلای اسلامی گرد هم آمدند تا پرونده نخست وزیری را با حضور تمامی اعضا نهایی کنند.

رسانه‌های عراقی به نقل از منابع آگاه خبر دادند این نشست برای تعیین نامزد احراز نخست وزیری بسیار حایز اهمیت است در حالی که نوری المالکی همچنان به عنوان یکی از نامزدهای تصدی این مقام محسوب می‌شود.

ائتلاف دولت قانون (به رهبری نوری مالکی) هم در رابطه با دلایل تاخیر در انتخاب نخست وزیر، آن را به دو دلیل کلی الزام نخست وزیر آتی به اجرای برنامه مورد توافق و تعهد نامزد نخست وزیری به اجرای آن با توجه به چالش‌های سخت فرا روی کشور و دوم توافق بر سر فردی که این مهم را به عهده بگیرد اعلام کرد.

عباس المالکی عضو ائتلاف در این رابطه تاکید کرد: برهه کنونی برهه‌ای حساس است،کشور در شرایط بغرنجی قرار داشته و در فرایند سیاسی شاهد شکل‌گیری خصومت‌‌هایی هستیم که می‌تواند به مرحله دشمنی بین ائتلاف‌ها منجرشود، پس باید نخست وزیری انتخاب شود که ظرفیت جلوگیری از وقوع این تنش‌های حاصله را داشته باشد.

از اینرو چارچوب هماهنگی تلاش می‌کند در کنار مشخص کردن نام نامزد خود برای نخست وزیری، برنامه‌ای را هم برای اداره دولت تدوین و در مورد آن به توافق و اجماع برسد و نخست وزیر ملزم به اجرای آن کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها