بر اساس نظرسنجی یک دانشکده حقوق؛

۶۱ درصد آمریکایی‌ها از عملکرد دیوان عالی این کشور ناراضی هستند

۶۱ درصد آمریکایی‌ها از عملکرد دیوان عالی این کشور ناراضی هستند
پنج‌شنبه 30 تير 1401 - 19:51

بر اساس نظرسنجی دانشکده حقوق دانشگاه مارکت، تنها ۳۸ درصد از آمریکایی‌ها، عملکرد دیوان عالی این کشور را تایید می کنند و ۶۱ درصد از نحوه انجام وظایف این دیوان ناراضی هستند.

العالم ـ آمریکا

این نظرسنجی پس از حکم دیوان عالی آمریکا در لغو قانون پنجاه ساله محافظت از حقوق سقط جنین در این کشور انجام شده است.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که میزان رضایت از عملکرد دیوان عالی آمریکا از آخرین نظرسنجی که در ماه جولای ۲۰۲۱ انجام شده، ۲۲ درصد کاهش یافته است.

به گزارش تارنمای هیل، در دوره مشابه سال گذشته ۶۰ درصد از مردم امریکا عملکرد دیوان این کشور را تایید می کردند درحالی که ۳۹ درصد از مردم از عملکرد آن ناراضی بودند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که نارضایتی آمریکایی ها از دیوان عالی پس از چند حکم عمده آن در دوره جاری افزایش یافته است.

این احکام شامل محدود کردن اختیارات آژانس حفاظت از محیط زیست، گسترش حقوق اسلحه و متمم دوم با وجود چندین تیراندازی جمعی و مواردی در خصوص خدمات عمومی می شود.

بر اساس نظرسنجی مارکت، اکثر آمریکایی ها یا ۶۱ درصد از آنها معتقدند که انگیزه دیوان عالی عمدتاً سیاسی است. حدود ۳۹ درصد می گویند که دیوان عالی عمدتاً از قانون پیروی می کند.

به گزارش ایرنا، لغو حقوق سقط جنین توسط دیوان عالی آمریکا که در سال ۱۹۷۳ تحت قانون موسوم به "رو وی وید" به تصویب رسیده بود، خشم مردم آمریکا را برانگیخت. بیش از ۶۰ درصد آمریکایی ها از حقوق سقط جنین حمایت می کنند.

با این حال، این نظرسنجی نشان می دهد که تعداد آمریکایی هایی که از لغو این قانون حمایت می کنند از ۳۲ درصد در سپتامبر ۲۰۱۹ به ۳۶ درصد در ژوئیه ۲۰۲۲ افزایش یافته است اما اکثر آمریکایی ها یا ۶۴ درصد از آنها از لغو این قانون حمایت نمی کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها