تلاش پلیس انگلیس برای کنترل اعتراضات سراسری به افزایش بهای سوخت

تلاش پلیس انگلیس برای کنترل اعتراضات سراسری به افزایش بهای سوخت
جمعه 31 تير 1401 - 14:45

پلیس انگلیس اعلام کرد در حال اعمال تدابیری برای کنترل تظاهرات موتوری در سراسر این کشور در اعتراض به افزایش شدید بهای سوخت است.

العالم - اروپا

پلیس انگلیس روز جمعه اعلام کرد در تلاش است با استفاده از تدابیری، تظاهرات سراسری موتوری در این کشور و انسداد راه‌های اصلی را تحت کنترل در آورد.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، امروز (جمعه) قرار است اعتراضات موتوری گسترده‌ای در سرتاسر انگلیس در اعتراض به بهای سوخت رخ دهد. بخش جنوب شرقی انگلیس احتمالاً بدترین وضعیت مسدود شدن راه‌ها را تجربه خواهد کرد.

در پیام برگزار کنندگان این اعتراضات در شبکه اجتماعی فیسبوک آمده است، این تظاهرات موتوری قرار است «در سراسر کشور» از جمله بیرمنگام، کاردیف، لیورپول، لندن و منچستر برگزار شود.

رئیس پلیس یکی از حوزه‌های انگلیس گفت: «تیم دفتر اعتراضات ما در حال تعامل با برگزار کنندگان هستند تا ببینیم می‌توانیم جامعه را از اختلالات مطلع کرده و کمک کنیم آن را به حداقل برسانیم».

این مقام انگلیسی افزود: «با این وجود رانندگان ممکن است زمان سفر طولانی‌تری را تجربه کنند، به‌خصوص در بزرگراه‌ها که اغلب در این بازه زمانی سال در شلوغ‌ترین حالت هستند».

او در ادامه گفت: «به کسانی که از وسایل حمل‌ونقل استفاده می‌کنند توصیه می‌کنیم که از مسیرهای جایگزین در دسترس استفاده کنند یا برای تأخیر در سفر خود از قبل آماده باشند».

حدود دو هفته پیش در اعتراضات مشابهی در انگلیس علیه افزایش بهای سوخت به دستگیری ۱۲ معترض انجامید.

از زمان شروع جنگ اوکراین، انگلیس یکی از تندترین مواضع را در تحریم مسکو و حمایت از کی‌یف داشته است. به گفته مقامات ارشد روس از جمله رئیس جمهور این کشور، اعمال این تحریم‌های گسترده و بی‌سابقه به زیان غربی‌ها تمام خواهد شد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها