گزارش العالم از وضعیت نگران‌کننده بیمارستان‌های یمن در پی حملات ائتلاف سعودی

گزارش العالم از وضعیت نگران‌کننده بیمارستان‌های یمن در پی حملات ائتلاف سعودی
يکشنبه 2 مرداد 1401 - 18:10

ائتلاف متجاوز سعودی با هدف قرار دادن مراکز بهداشتی در استان صعده واقع در شمال یمن؛ بر مشکلات و گرفتاری بیماران در بیمارستان الجمهوری افزود، این بیمارستان با امکانات محدود خود از پذیرش تمام بیماران استان صعده و مناطق مجاور عاجز است.

العالم ـ یمن

بر اثر حملات ائتلاف متجاوز سعودی به مراکز بهداشتی در استان صعده‌؛ بیماران یمنی از سرتاسر استان صعده و استانهای مجاوز عازم آن دسته از مراکز درمانی می شوند که تا این لحظه از حملات در امان مانده اند.

«نبیل خطیره» معاون رئیس بیمارستان الجمهوری به خبرنگار العالم گفت: تعداد کسانی که به این بیمارستان می آیند بسیار زیاد است این در حالی است که بیمارستان از امکانات بسیار محدودی برخوردار است، علاوه بر استان صعده بیماران از استان‌های عمران و الجوف و حجه نیز عازم بیمارستان الجمهوری می شوند.

«عبدالغنی فریح» مدیر مراقبت های پزشکی در استان صعده گفت: حملات مستقیم به مراکز بهداشتی بازتابی منفی بر خدمات رسانی در شهرهای مجاوز گذاشت. این امر فشاری مضاعف بر مرکز استان صعده و مراکز بهداشتی و بخشهای مختلف آن مانند بخش ناراحتی های کلیوی و سوء تغذیه و بستری گذاشت.

«یحیی شایم» مدیر کل دفتر بهداشت عمومی در استان صعده به خبرنگار العالم گفت:‌ همه می دانند که ائتلاف متجاوز بارها استان صعده را هدف گرفته است و این استان را یک منطقه نظامی اعلام کرد، بیشترین آسیب متوجه بخش بهداشت و درمان در این استان شد، مراکز بهداشتی و پرسنل درمان و آمبولانس ها هدف قرار گرفته شدند، بسیاری از مراکز بهداشتی منهدم گشت.

به رغم فعالیت شبانه روزی پرسنل بیمارستان الجمهوری در صعده؛ ازدحام و رفت و آمد بیماران به بخش های مختلف این بیمارستان رو به افزایش است بویژه بخش ناراحتی های کلیوی بیمارستان که سه تا استان علاوه بر استان صعده را پوشش می دهد.

بیمارستان الجمهوری با کمترین امکانات و به رغم تجاوزگری و محاصره می کوشد تا خدمات لازم را به شهروندان ارائه دهد.

پربیننده ترین خبرها