غربت غریب شیخ علی سلمان در سیاه چاله آل خلیفه

غربت غریب شیخ علی سلمان در سیاه چاله آل خلیفه
چهارشنبه 5 مرداد 1401 - 17:37

احکام دستگاه قضایی رژیم بحرین آنقدر مسخره است که صدای حامیان این رژیم و در رأس آنها انگلیس را هم درآورده است.

العالم _ بحرین

نمایشی بودن دستگاه قضایی آل خلیفه در بحرین و مسخره بودن اتهاماتی که به زندانیان اندیشه وارد می کند، هر روز بیش از پیش برای جهان آشکار می شود. این در حالی است که زندانیان اندیشه گاه فقط به صرف برپا داشتن شعائر دینی بازداشت شده اند و هیچ گونه حق اعتراضی ندارند.

نمایشی بودن دستگاه قضایی رژیم بحرین و ستم هایی که در حق زندانیان اندیشه روا می دارد، گاه بر دوش حامیان این رژیم و در رأس آنها انگلیس سنگینی می کند به گونه ای که برخی مقامات این کشور فریاد برآروده و خواستار توقف محاکمه های نمایشی و ظلم و ستم به زندانیان شده اند.

ابتسام الصائغ فعال و حقوقدان زن بحرینی فاش ساخت که ارتباط بیش از 200 زندانی در ساختمان 10 زندان بدنام «جو» بیش از یک هفته است که با خانواده هایشان قطع شده است.

وی افزود این در حالی است که شمار شکایت ها از بدرفتاری اداره زندان جو و به کارگیری وسائل سرکوب در برخورد با زندانیان سیاسی در این زندان افزایش یافته است.

خانواده های زندانیان بحرینی خواهان آن هستند که بتوانند با فرزندانشان در ارتباط باشند به ویژه آنکه اداره زندان های آل خلیفه زمان ملاقات خانواده ها با فرزندانشان را کاهش داده است و گاه بدون دلیل ملاقات ها را لغو می کند.

ظلم و ستم حکومت آل خلیفه در حق زندانیان سیاسی تا آنجا شدت یافته که خاطر یکی از وزیران دولت محافظه کار انگلیس را آزرده ساخته است به گونه ای که خواستار آزادی همه زندانیان سیاسی و در رأس آنها عبدالجليل السنكيس استاد دانشگاه بحرین شده است که بیش از یک ماه است در اعتصاب غذا به سر می برد.

آنچه غرب و به ویژه انگلیس را به اعتراض به اقدامات وحشیانه نظام آل خلیفه در بحرین ضد مخالفان واداشته، رفتار این نظام با شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت ملی اسلامی الوفاق بحرین است، شخصیت بزرگ بحرینی که از جمله شخصیت های معارضی است که همگان به اعتدال و مسالمت جویی او شهادت می دهند. دستگاه قضایی آل خلیفه شیخ علی سلمان را در نهایت شگفتی به اتهامی بسیار عجیب و غریب یعنی جاسوسی با قطر به حبس ابد محکوم کرده است.

این اتهام از این نظر شگفت آور است که اتهام جاسوسی با چراغ سبز خود پادشاه بحرین به شیخ علی سلمان وارد شده است زیرا این، خود پادشاه بود که به قطر اجازه داد به منظور یافتن راهی برای خروج از بحران سیاسی که بحرین را از سال 2011 در بر گرفته است، با شیخ سلمان تماس بگیرد.

این موضوع را حمد بن جاسم آل ثانی وزیر پیشین خارجه قطر پس از گذشت حدود هشت سال از حکم ظالمانه دستگاه قضایی بحرین در حق شیخ علی سلمان، در مصاحبه با برنامه «صندوق سیاه» فاش ساخته است، برنامه ای که روی اپلیکیشن روزنامه کویتی القبس پخش شد.

حمد بن جاسم در این برنامه گفت: من با هماهنگی جفری فلتمن معاون پیشین وزیر خارجه آمریکا، سعود الفیصل وزیر پیشین خارجه سعودی و خالد آل خلیفه وزیر پیشین خارجه بحرین به این کشور رفتم.

این سفر در حالی اتفاق افتاد که خالد آل خلیفه از تماس پیشین حمد بن جاسم با شیخ علی سلمان آگاه بود.

بن جاسم همچنین در برنامه یاد شده به برخی از جزئیات دیدارش به همراه سعود الفیصل با پادشاه بحرین در منامه پرداخته و گفته است: هنگامی که به همراهی سعود الفیصل نزد پادشاه بحرین بودیم، از خود او اجازه خواستم تا به دیدار شیخ علی سلمان بروم. پادشاه بحرین تلاش کرد من را منصرف کند اما مانع رفتن من نشد، پس من از پادشاه برای بیرون رفتن از جلسه اجازه گرفتم تا تلفنی با شیخ علی سلمان تماس بگیرم و بگویم که نزد او می روم اما آنگاه که پس از چند دقیقه به جلسه بازگشتم، پادشاه بحرین از من خواست که به دیدار شیخ علی سلمان نروم.

بن جاسم در ادامه گفت که تلاش کرده بود پادشاه بحرین را قانع کند اما فایده ای نداشت و پس از آن مشخص شد که نیروهای سعودی قرار است به بحرین بیایند و این موضوع هنگامی که وی برای تماس تلفنی با شیخ سلمان بیرون از جلسه بوده، بین پادشاه بحرین و سعود الفیصل بررسی شده است.

اگر برخورد دستگاه قضایی آل خلیفه با شخصیتی مانند شیخ علی سلمان این چنین باشد و اگر با چنین شیوه وقیحانه ای به شیخ سلمان تهمت بزند و به این علت برای او حکم حبس ابد صادر کند، برخورد آن با دیگر زندانیان اندیشه در زندان های نظام آل خلیفه چگونه خواهد بود، کسانی که در معرض احکام ظالمانه اند در حالی که اگر عادلانه حکم کند، حتی یک روز هم نباید در زندان باشند.

پربیننده ترین خبرها