سردار حاجیان: انهدام باند قاچاق مشتقات نفتی در قالب ۱۴ شرکت صوری

سردار حاجیان: انهدام باند قاچاق مشتقات نفتی در قالب ۱۴ شرکت صوری
پنج‌شنبه 13 مرداد 1401 - 11:06

سخنگوی فرماندهی انتظامی کل کشور گفت: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی با اقدامات اطلاعاتی توانستند یک باند سازمان یافته قاچاق مشتقات نفتی و پتروپالایشی را کشف کنند.

العالم - ایران

سردار مهدی حاجیان سخنگوی انتظامی کل کشور صبح پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران گفت: قیام امام حسین علل و عوامل زیادی دارد که در احادیث به آن اشاره شده است؛ یکی از علل این قیام زنده کردن ارزش‌های اسلامی بود.

وی ضمن تبریک روز خبرنگاران افزود: پلیس در ایام محرم آمادگی صد در صد دارد و در هر هیأت تعدادی پلیس یار محرم حضور دارند.

حاجیان بیان کرد: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی با اقدامات اطلاعاتی توانستند یک باند سازمان یافته قاچاق مشتقات نفتی و پتروپالایشی را کشف کنند.

سخنگوی فراجا گفت: این باند محصولات پتروپالایشی را با پوشش کربنات از کشور خارج می‌کردند ،۴۵۰ هزار لیتر از مخازن و تانکرهای این شرکت کشف شد و پس از بررسی اسناد مشخص شد ۱۴ شرکت صوری در این خصوص فعالیت می‌کردند که وجود خارجی نداشتند.

وی ادامه داد: پلیس توانست ۱۵ نفر از اعضای اصلی این شبکه را شناسایی کند و بیش از ۴۰ میلیون لیتر محصولات نفت و پتروپالایشی را کشف کند.

حاجیان تاکید کرد: سوژه اصلی این پرونده در گلستان و سرشبکه در استان قم شناسایی و دستگیر شد، این موفقیت به دلیل دسترسی پلیس به سامانه‌های اصلی است.

۹۰ درصد خودروهایی که به سرقت رفته است ساخت داخل است.

سخنگوی فراجا گفت: از تاریخ اول فرودین تا امروز حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو در کشور به سرقت رفته که ۹۱ درصد آنها یعنی حدود ۱۸ هزار خودرو کشف شده است.

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد از خودروهای به سرقت رفته ساخت داخل هستند و مدل ۷۸ درصد خودروها برای قبل از سال ۸۸ و مدل ۲۲ درصد نیز برای بعد از سال ۸۸ بوده است.

پربیننده ترین خبرها