فاجعه ی انسانی در نوارغزه

 فاجعه ی انسانی در نوارغزه
يکشنبه 16 مرداد 1401 - 19:30

رئیس هیات ملی حمایت از مردم فلسطین و کارشناس اقتصادی، بر بسته بودن گذرگاه‌ها از روز سه شنبه و ممنوعیت ورود کالاها و وسایل مهم پزشکی مورد نیاز وهمچنین سوخت برای نیروگاه نوارغزه تاکید کرد.

العالمفلسطین

محسن ابو رمضان، در گفتگوی با شبکه العالم، از ادامه تجاوزات اسرائیل به غزه و پاسخ موشکی مقاومت، و احتمال وقوع یک فاجعه انسانی قریب الوقوع در نوار غزه در همه زمینه های بشردوستانه و حیاتی، به ویژه بخش بهداشت، از جمله بیمارستان ها و درمانگاه ها، به دلیل کمبود دارو و مواد مصرفی، و کمبود بسیاری از وسایل مورد نیاز بیماران، افزون بر قطعی برق اشاره کرد.

سازمان انرژی غزه دیروز شنبه اعلام کرد که نیروگاه برق به دلیل بسته بودن گذرگاه کرم ابوسالم توسط رژیم صهیونیستی و واردن نشدن سوخت مورد نیاز فعالیت خود را متوقف کرده است.

سازمان انرژی در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به شرایط فعلی و عدم تامین سوخت ایستگاه، کار این ایستگاه ظهر روز شنبه متوقف می‌شود زیرا برق موجود غزه 120 مگاوات است. (از مقامات اشغالگر خریداری شده)، در حالی که به بیش از 500 مگاوات نیاز دارد.

گردان های قدس - شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی - به نوبه خود اعلام کرد گردان های قدس، گردان های مقاومت ملی، مجاهدین و شهدای الاقصی شهرک های نتیووت، سدیروت ، کیسوفیم، العین الثالثه و صوفا را با راکت هدف قرار دادند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها