العالم گزارش می دهد؛

نگرانی متفاوت رژیم صهیونیستی از تجاوز هوایی به سوریه

دوشنبه 24 مرداد 1401 - 14:26

رژیم صهیونیستی در دور جدید تجاوز خود به سوریه، مناطقی در حومه دمشق و همچنین حومه طرطوس را هدف حملات موشکی قرار داده است.

العالم- سوریه

به گزارش العالم، منابع نظامی سوریه اعلام کردند که سامانه‌های دفاع هوایی سوریه تجاوز موشکی اسرائیل به دمشق و طرطوس را دفع کردند؛ حملاتی که طی آنها ۳ نظامی شهید و سه تن دیگر مجروح شدند و تلفات مادی زیادی داشت.

ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد که این تجاوز در پاسخ به پرتاب یک موشک ضد هوایی به سمت سرزمین‌‍های اشغالی و انفجار آن در هوا، صورت گرفته است. با این حال، منابع رسمی و محلی سوریه تایید کردند که این اشغالگران مناطق غیرنظامی را هدف قرار داده‌اند.

این نخستین تجاوز نظامی اسرائیل به سوریه بعد از واکنش روسیه به حملات این رژیم به فرودگاه بین‌المللی دمشق است که به دنبال این حملات در ماه ژوئن گذشته، روسیه از شورای امنیت خواست قطعنامه‌ای در محکومیت حمله به فرودگاه صادر کند.

چنین موضع‌گیری روسیه نگرانی اسرائیل را موجب شد و این رژیم آن را نشانه تشدید تنش با مسکو تلقی کرد و این سوال در محافل سیاسی و نظامی در تل‌آویو مطرح می‌شد که آیا این رژیم آزادی عمل خود را در هرگونه تجاوز به کشورهای منطقه از دست داده است؟!

اسرائیل ماه گذشته اعلام کرد که برای نخستین‌بار از آغاز حملات ارتش رژیم اسرائیل به سوریه، در ماه مه سامانه موشکی اس۳۰۰ روسیه مستقر در سوریه به سوی جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش رژیم اسرائیل شلیک کرده است.

پربیننده ترین خبرها