بمب هوشمند آمریکایی برای ترور فرمانده جهاد اسلامی چه بود؟

بمب هوشمند آمریکایی برای ترور فرمانده جهاد اسلامی چه بود؟
شنبه 29 مرداد 1401 - 17:15

گروه مهندسی مواد منفجره در غزه اعلام کرد بمبی که ارتش اشغالگر در ترور تیسیر الجعبری فرمانده بلند پایه جهاد اسلامی استفاده کرد، آمریکایی و از نوع "GBU39" بوده است.

العالم ـ فلسطین اشغالی

گروه مهندسی مواد منفجره در غزه انواع بمب هایی را که ارتش رژیم اشغالگر در جنگ اخیر در بمباران برج فلسطین واقع در محله الرمال در مرکز شهر غزه استفاده کرده بود، شناسایی و فاش کرد.

این بمباران برای ترور تیسیر الجعبری فرمانده بلند پایه شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی « سرایا القدس» در جنگ سه روزه اخیر (۱۴ تا ۱۶ مرداد) رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در برج «فلسطین» صورت گرفت که به شهادت وی منجر شد. نوع بمبی که در این حمله از آن استفاده شد، "GBU39" بود.

محمد مقداد رئیس بخش اطلاعات مهندسی مواد منفجره پلیس در نوار غزه گفت این بمب ساخت آمریکا و مخصوص نفوذ به موانع بتونی است و ضد پناهگاه و سنگر نامیده می شود و بمبی هوشمند است که ویژگی های انفجاری قوی، چند برابر بمب های معمولی دارد.

مقداد افزود، بمب "GBU39" دیوارهای بتنی را سوراخ می کند و از آن رد و سپس منفجر می شود و ساختمان را ویران می کند و باعث کشته شدن کسانی می شود که پشت دیوارها هستند درست مانند حمله به برج فلسطین. من این برج را از نزدیک مشاهده کردم و متوجه شدم رژیم اشغالگر هفت بمب به سمت آن شلیک کرده است که برای انهدام ساختمانی همانند برج فلسطین بسیار زیاد است و به همین علت باعث ویرانی گسترده در این محله شد.

این مسئول پلیس غزه افزود این بمب حاوی ماده به شدت انفجاری از نوع "AFX 757" است که هنگام انفجار به گازهای سمی تبدیل می شود و در نتیجه باعث کشتار افرادی می شود که بالا یا زیر محل انفجار باشند.

پلیس مهندسی مواد منفجره در غزه مواد باقی مانده از بمب "GBU39" را در خیابان الوحده نیز در تجاوز ماه آوریل سال گذشته به دست آورده بود، جایی که بیش از 45 نفر غیر نظامی بر اثر انفجار به شهادت رسیدند. ارتش اشغالگر در بمباران خانه های فلسطینی در اردوگاه الشاطئ نیز در همان زمان از این نوع بمب استفاده کرده بود.

ارتش اسرائیل برای پرتاب بمب "GBU39" از پهپاد استفاده کرده است.

رئیس بخش اطلاعات مهندسی مواد منفجره در غزه صریح کرد که پلیس بمب های منفجر نشده بسیاری از جمله موشک های گنبد آهنین را که منفجر نشده اند، خنثی کرده است. وی از ساکنان غزه خواست که بسیار مراقب باشند و به مناطق بمباران شده نزدیک نشوند و اگر شیء مشکوکی دیدند، به سرعت پلیس را خبر کنند.

پربیننده ترین خبرها