دیدار امیرعبداللهیان با لاوروف؛ طرح ایده‌های برخی مقامات اروپایی درباره اوکراین

دیدار امیرعبداللهیان با لاوروف؛ طرح ایده‌های برخی مقامات اروپایی درباره اوکراین
چهارشنبه 9 شهريور 1401 - 14:03

وزیر امور خارجه در دیدار با همتای روس خود در مسکو از این‌که روابط دو کشور در مسیر درستی قرار دارد ابراز خرسندی کرد و گفت: درباره بحران اوکراین ایده‌هایی از سوی برخی مقامات اروپایی مطرح شده که در این مورد نیز گفت‌وگو خواهیم کرد.

العالم _ ایران / سیاسی

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که شب گذشته (سه‌شنبه) هشتم شهریور ماه به منظور دیدار و گفت‌وگو با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه فدراسیون روسیه راهی مسکو شد، ظهر امروز (چهارشنبه) با حضور در محل وزارت امور خارجه روسیه با همتای روس خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاوروف در این دیدار گفت: ما امروز موضوعاتی چون احیای بی قید و شرط برجام را بررسی و درباره وضعیت بحرانی در منطقه و هماهنگی‌ها در چارچوب سازمان ملل گفت‌وگو خواهیم کرد. کار زیاد داریم و امیدوارم به صورت دوستانه و ثمربخش با هم کار کنیم.

امیرعبداللهیان هم در این دیدار ضمن تشکر از حسن استقبال و مهمان نوازی وی و همکارانش در مسکو گفت: خرسندم روابط دو کشور در مسیر درست خودش قرار دارد. ما بر آنچه که بر منافع دو ملت و دو کشور تأکید و تمرکز دارد، تمرکز داریم.

وی افزود: در جریان سفر اخیر آقای پوتین به تهران گفت‌وگوهای مهم و سطح بالایی انجام شد. امروز فرصت داریم در خصوص پیگیری اجرایی شدن توافقات روسای دو کشور با هم گفت‌وگو کنیم.

وزیر خارجه بیان کرد: البته در خصوص بحران اوکراین هم ایده‌هایی از سوی برخی مقامات اروپایی مطرح شده که در این مورد نیز با هم گفت‌وگو خواهیم کرد.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: در عین حال فرصت داریم در خصوص برخی مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای دیدگاه‌های همدیگر را از نزدیک بشنویم و بر همکاری‌ها در مجامع بین‌المللی ادامه می‌دهیم.

پربیننده ترین خبرها