پهبادهای ایرانی و وحشت همیشگی غرب و صهیونیست‌ها از پیشرفت نظامی ایران

پهبادهای ایرانی و وحشت همیشگی غرب و صهیونیست‌ها از پیشرفت نظامی ایران
پنج‌شنبه 28 مهر 1401 - 19:53

غرب و رژیم صهیونیستی ادعا می کنند که روسیه از پهبادهای خریداری شده از ایران برای ضربه زدن به نیروهای اوکراینی، تخریب پایگاه های این کشور و تضعیف توان نظامی آن استفاده می کند.

العالم - ایران

علیرغم انکار مکرر ایران و روسیه مبنی بر استفاده روسیه از پهبادهای ایرانی در عملیات نظامی در اوکراین، غرب با پافشاری بر ادعای خود، موضوع را به شورای امنیت رساند. غرب و آمریکا در حالی به بهانه استفاده از پهبادهای ایرانی در اوکراین متوسل می شوند که خودشان همواره در حال مسلح کردن اوکراین به انواع سلاح ها و موشک های مرگبار هستند.

پرواضح است که بهانه‌های غرب علیه ایران ربطی به قضیه اوکراین ندارد، بلکه تلاشی برای تحت فشار قرار دادن ایران برای پذیرش آخرین پیشنهاد اروپایی‌ها در مورد توافق هسته‌ای است، زیرا پیش روی اروپا، زمستانی با سرمای یخبندان قرار دارد که با نبود گاز روسیه و تصمیم اخیر «اوپک پلاس» مبنی بر کاهش تولید نفت به میزان دو میلیون بشکه، اوضاع سخت تر هم خواهد شد.

آمریکا که تاکنون مانع احیای توافق هسته ای شده است، همچنان این اقدام را به نفع خود می بیند زیرا بخش بزرگی از گاز اروپا از آمریکا وارد می شود و پس از قطع گاز روسیه، اروپا که در مخمصه قرار خواهد گرفت بدین نتیجه می رسد که سایر نقاط جهان جنگلی است که می تواند به آن حمله کرد (+)

به نظر می رسد که آمریکا به شدت ایران را با هر بهانه ممکن تحت فشار قرار خواهد داد تا بازگشت ایران به توافق هسته ای مورد تایید آمریکا و مطابق با شرایط تحمیلی اش را تسریع بخشد که صدالبته این امر هرگز به مصلحت مردم ایران نخواهد بود.

اما رژیم صهیونیستی که مداخله روسیه در اوکراین را محکوم می کند می خواهد رضایت روسیه را پیرامون مداخله تهاجمی صهیونیست ها در سوریه بدست آورد؛ به همین خاطر از ادعاهای همچون داستان ساختگی «پهبادهای ایران» و «توسل روسیه به ایران به عنوان دشمن رژیم صهیونیستی» به عنوان بهانه ای برای تشدید تنش علیه ایران استفاده می کند تا ضمن افزایش تحریم ها بر علیه ایران، بتواند حمایت خود از اوکراین را توجیه کند و چه بسا به آن کشور سیستم های دفاع هوایی بدهد.

ایران از طریق مقامات و دیپلمات‌های خود و در راس آنها حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه بارها تاکید کرده که سیاست صریح این کشور مخالفت با جنگ اوکراین است و ادعای ارسال پهپاد یا موشک‌های ایرانی به روسیه برای استفاده علیه اوکراین کاملا بی‌اساس است.

ایران کتمان نمی‌کند که با روسیه همکاری دفاعی دارد، همه می‌دانند که دو کشور قراردادهای دفاعی مشترکی دارند، اما این سیاست جمهوری اسلامی ایران نیست که سلاح‌ و پهباد برای استفاده علیه اوکراین بفرستد، اما در این خصوص چند نکته قابل اشاره است:

- غرب بدون ارائه هیچ مدرکی بر ایرانی بودن پهبادهای روسیه در عملیات اوکراین اصرار دارد؛ این در حالی است که ایران و روسیه با مدرک و بطور مستند به این ادعاهای واهی پاسخ داده و آن را نفی کرده اند، این امر به خوبی نشان می‌دهد که توانایی‌های نظامی ایران به ویژه توانایی های بومی این کشور تا چه اندازه برای قدرت های بزرگ رعب آور است، همچنین موید این مطلب است که رژیم صهیونیستی از این قدرتمندی و توانایی‌ نیروهای مقاومت که سلاح‌های خود را از ایران تامین می کند، هراس دارد.

- در سال 2020 تحریم تسلیحاتی ایران برداشته شد و به این ترتیب تهران توانست از آن سال تسلیحات صادر کند، همکاری تهران و مسکو از جمله در زمینه دفاعی سال‌ها است که برقرار بوده و همچنان ادامه دارد، اما هیچ توسعه و افزایش قابل توجهی در زمینه صادرات تسلیحات ایران در دوره پس از جنگ در اوکراین وجود ندارد و ایران قاطعانه تامین تسلیحات برای هر یک از طرف‌ها را رد می‌کند و کی‌یف و غرب را به چالش می‌کشد تا مدرکی در مورد ادعاهای خود ارائه دهند، به خوبی واضح است که غرب حاضر است هر قانون بین المللی را برای منافع خود کنار گذارد و در این راستا از سیاست نفرت انگیزی استفاده کند.

- این رفتار غربی‌ها حجت را برای کل جهان تمام می کند که ایران حق دارد در مذاکرات درخواست تضمین کند چراکه غرب، از یک سو با تحریم‌های ظالمانه مردم ایران را تحت فشار قرار داده است و از سوی دیگر اشک تمساح می ریزند و با صدای بلند برای آنها فریاد دلسوزی سر می دهند!

پربیننده ترین خبرها