اعلام آمادگی یمن برای مشارکت در فراهم کردن امنیت گذرگاه های تجاری

اعلام آمادگی یمن برای مشارکت در فراهم کردن امنیت گذرگاه های تجاری
جمعه 13 آبان 1401 - 18:26

معاون نخست وزیر یمن در امور امنیتی و دفاعی گفت: جمهوری یمن برای مشارکت بین المللی درزمینه تامین امنیت راه های تجاری و دریانوردی در آب های بین المللی آمادگی دارد.

العالمیمن

"جلال الرویشان" در گفتگو با شبکه المسیره یمن گفت: صنعاء آماده همکاری در زمینه مشارکت بین المللی در فراهم کردن امنیت راه های تجاری و دریانوردی در آب های بین المللی است و در عین حال، بر منطقه آبی ، هوایی و زمینی خود حاکمیت کامل دارد.

وی اظهار داشت که امنیت دریای سرخ و گذرگاه های آبی و آزادی دریانوردی بین المللی برای یمن دارای اهمیت است و ادامه حملات و محاصره دست یمن را باز می گذارد.

وی همچنین گفت که یمن برای برگزاری کنفرانس ملی درباره امنیت دریایی آماده می شود تا دراین کنفرانس به جهانیان اعلام کند که برای تامین امنیت دریای سرخ نسبت به سایر طرف ها شایسته ترین است.

درهمین ارتباط ، وزیر منابع دریایی یمن به المسیره گفت : شمار زیادی از صیادان یمنی همچنان در اریتره ،عربستان و امارات در بازداشت هستند.

وی افزود: گزارش های مستندی در دست هست مبنی بر اینکه از صیادان یمنی برای کار در جزیره فاطمه بهره برداری می شود و اریتره ی ها بنا به خواسته اماراتی و ائتلاف متجاوز چنین کاری را انجام می دهند.

پربیننده ترین خبرها