ترکیه آب آشامیدنی یک میلیون سوری را برای یازدهمین روز متوالی قطع کرده است

ترکیه آب آشامیدنی یک میلیون سوری را برای یازدهمین روز متوالی قطع کرده است
يکشنبه 22 آبان 1401 - 21:34

نیروهای ترکیه و عناصر مسلح وابسته به آنها با توقف فعالیت ایستگاه علوک و هدف قرار دادن شبکه برق تغذیه کننده آن، آب را به روی حدود یک میلیون شهروند استان الحسکه واقع در شمال سوریه برای یازدهمین روز متوالی قطع کرده اند.

العالم ـ ترکیه

«محمود عکله» رئیس نهاد آب شرب الحسکه در این رابطه به خبرنگار «سانا» گفت: قطع آب از شهر الحسکه در نتیجه تداوم کنترل عملیات ایستگاه علوک توسط نیروهای ترکیه و مزدورانش در حومه راس العین و حمله به شبکه برق تغذیه کننده ایستگاه، برای یازدهمین روز متوالی ادامه دارد.
وی افزود: این امر علاوه بر جلوگیری از ورود کارگاه‌های تعمیر و نگهداری نهاد برای نگهداری چاه‌ها و تجهیزات، موجب توقف کار آن شد.
عکله در ادامه گفت: نهاد با همکاری سازمان ها با پرکردن مخازن پراکنده در خیابان ها و پارک های عمومی به تامین آب شرب ادامه می دهد.
به گزارش ایرنا، اقدام ترکیه در قطع آب به روی مردم شمال سوریه در حالی است که وزارت خارجه سوریه آنرا نوعی «جنایت جنگی» خوانده و بارها با ارسال نامه به سازمان ملل متحد اعلام کرده که «اقدام ترکیه در قطع آب بیش از یک میلیون شهروند استان الحسکه جنایت جنگی است که به جنایت اشغالگری و تجاوز این کشور افزوده می‌شود».
وزارت خارجه سوریه در این نامه‌های خود از شورای امنیت و سازمان ملل متحد خواست تا ترکیه را ملزم به راه‌اندازی مجدد ایستگاه پمپاژ آب «علوک» کند و با اقدامات غیرانسانی آنکارا که هدف از آن اعمال فشار علیه غیرنظامیان و محروم کردن آنها از زندگی است، مقابله کند.

پربیننده ترین خبرها