شاهکار انتخاباتی حاکم مشروع بحرین!

شاهکار انتخاباتی حاکم مشروع بحرین!
دوشنبه 23 آبان 1401 - 10:04

خودداری مردم بحرین به شرکت در انتخابات به دنبال تحریم انتخابات پارلمانی به گونه ای رقم خورد که جمعیت الوفاق بحرین پس از پایان رای گیری، میزان مشارکت را حدود 35 درصد اعلام کرد. این درصد پایین، مقامات بحرینی را مجبور کرد که برای اولین بار میزان مشارکت را اعلام نکنند.

العالم - نظرکده

اعضای جمعیت الوفاق بر این عقیده اند که ملت بحرین، با تحریم انتخابات، مسئولیت شناسی خود را اثبات کرده اند زیرا بنا بر آمارهای رسمی میزان مشارکت، 35 درصد اعلام شده است که بسیار پایین است.

این در حالی است برخی اقشار و گروه ها مثل نظامیان به زور تهدید و اجبار در این انتخابات شرکت کرده اند. آنها خاطرنشان می کنند که رژیم حاکم بر بحرین سعی می کند هویت غیر بحرینی و غیر عرب خود را در پس برگزاری چنین انتخاباتی پنهان کند. این رژیم که در واقع برای تأمین اهداف و مطامع استعمار انگلیس ایجاد شده، تمام تلاش آن برای ایجاد چنین پارلمان صوری، صرفا کمک به ترمیم وجهه خود در مقابل افکار عمومی جهان است.

تحلیل گران تصریح کرده اند که تأسیس چنین رژیم هایی در منطقه در واقع مقدمه ایجاد رژیم صهیونیستی در قلب جهان اسلام است به همین دلیل این رژیم ها نمی توانند نماینده مردم باشند. باز به همین دلیل است که آیت الله شیخ عیسی قاسم تأکید کردند که مشارکت در این انتخابات در واقع رأی مثبت به سازش با رژیم صهیونیستی است.

بنابر این گزارش، رأی‌گیری انتخابات پارلمانی و شوراهای شهر بحرین صبح دیروز (شنبه) در سایه تحریم مردم و احزاب و گروه‌های مختلف برگزار شد و شامگاه همان روز به پایان رسید.

مردم و احزاب و جمعیت های مخالف، انتخابات بحرین را صوری و فرمایشی عنوان کردند، جمعیت الوفاق بحرین پس از پایان رأی‌گیری اعلام کرد که میزان مشارکت مردمی در این انتخابات بسیار پایین بوده است.

پربیننده ترین خبرها