کشتی تفریحی غول پیکر؛ ریخت و پاش ولیعهد سعودی از جیب مردم عربستان

کشتی تفریحی غول پیکر؛ ریخت و پاش ولیعهد سعودی از جیب مردم عربستان
دوشنبه 23 آبان 1401 - 12:48

کاربران شبکه های اجتماعی عکس هایی از یات (کشتی تفریحی) محمد بن سلمان، ولی عهد سعودی منتشر کرده اند و آن را تلاش دیگری برای پوشاندن عقده خودکم بینی او دانسته اند.

العالم - عربستان سعودی

کاربری به نام "دکتر حصه بنت محمد الماضی" در توییتی نوشت: "عقده حقارت بن سلمان کار او را به جایی کشانده که برای سرپوش گذاشتن بر این عقده، کشتی تفریحی بخرد. به نظر من اسم این کشتی را باید کشتی لاکپشتی بگذارند به خاطر شباهتش به لاکپشت".

گفتنی است شرکت "لازارینی " آمادگی خود را برای به آب انداختن بزرگترین کشتی تفریحی جهان در عربستان با هزینه 5 میلیارد دلار اعلام کرده است.

گفته می شود این کشتی تفریحی که به شکل لاکپشت ساخته شده است، 60 هزار نفر گنجایش داشته باشد. این کشتی در واقع یک شهر شناور با ساحل و ویلا و مراکز تجاری است.

طول این کشتی تقریبا 1800 و عرض آن بیش از 2000 پاست که به این ترتیب فضای داخلی بسیار وسیعی دارد.

ریخت و پاش های ولیعهد سعودی با پول بیت المال و خرچ از جیب مردم، در حالی است که وی در آغاز دستیابی به سمت ولیعهد سعودی، طی اجرای طرح به اصطلاح ضدفساد به دستگیری شماری از شاهزادگان، وزرا، مقامات و تجار سرشناس عربستان سعودی در نوامبر ۲۰۱۷ مبادرت کرد.

این دستگیری در پی ایجاد یک کمیته ضدفساد توسط محمد بن سلمان آل سعود، ولیعهد عربستان سعودی، انجام شد. این افراد در هتلی در ریاض تحت بازداشت شدند.

این دستگیری‌ها موجب به حاشیه راندن کامل گروه ملک عبدالله، شاه پیشین عربستان، و کنترل تمام شاخه‌های نیروهای امنیتی توسط ولیعهد کنونی سعودی شد.

پربیننده ترین خبرها