ادعای بی‌اساس رئیس جاسوسی داخلی انگلیس: روسیه، چین و ایران در صدر فهرست تهدیدات انگلیس هستند

ادعای بی‌اساس رئیس جاسوسی داخلی انگلیس: روسیه، چین و ایران در صدر فهرست تهدیدات انگلیس هستند
چهارشنبه 25 آبان 1401 - 17:58

کن مک کالوم، رئیس سازمان جاسوسی داخلی انگلستان ادعا‌های مضحکی را بر ضد تهران، مسکو و پکن مطرح کرد.

العالم - اروپا

به گزارش العالم به نقل از آسوشیتدپرس، رئیس سازمان جاسوسی داخلی انگلستان روز چهارشنبه با مطرح کردن ادعا‌هایی مضحک و بی‌اساس بر ضد تهران گفت انگلستان با تهدیدات امنیتی بزرگی از سوی سه کشور روسیه، چین و ایران مواجه است که همگی از زور، ارعاب و خشونت برای تعقیب منافع خود استفاده می کنند.

کن مک کالوم، مدیر کل MI5، در ادعا‌های خود به هشدارهای فزاینده مقامات انگلیسی در مورد عملیات نظامی روسیه و قاطعیت فزاینده چین اشاره کرد. وی همچنین با مطرح کردن ادعایی عجیب، ایران را به عنوان یک نگرانی فزاینده برشمرد و مدعی شد مقامات انگلیسی در سال جاری دست‌کم 10 «تهدید بالقوه» را برای «ربودن یا حتی کشتن افراد انگلیسی یا مستقر در انگلستان که به عنوان دشمنان رژیم تلقی می شوند» کشف کرده اند.

او در بخش دیگری از ادعا‌های بی‌اساس و واهی خود گفت سرویس های اطلاعاتی ایران «آماده انجام اقدامات بی پروا» علیه مخالفان، هم در خاک غرب و هم با کشاندن آنها به ایران هستند.
مک کالوم در یک سخنرانی با تشریح تهدیدات عمده برای انگلستان از سوی کشورهای متخاصم و گروه‌های تروریستی، مدعی شد این خطر وجود دارد که روسیه، چین و ایران بتوانند به یکدیگر کمک کنند و «نقاط قوت خود را تقویت نمایند».

او با مطرح کردن چندین ادعا علیه مسکو افزود توانایی‌های جاسوسی روسیه از زمان آغاز عملیات نظامی در اوکراین به دلیل اخراج 400 جاسوسی که تحت پوشش دیپلماتیک در نمایندگی‌های روسیه در اروپا - از جمله 23 جاسوس در انگلستان - کار می‌کردند، «ضربه راهبردی مهمی" دریافت کرده است. اما به ادعای وی، جاسوسان بریتانیا همچنان با «ابزار مخفی روسیه» روبرو هستند که شامل تلاش برای ترور، «حملات سایبری، نشر اطلاعات نادرست،» جاسوسی" و دخالت در دموکراسی است.

مک کالوم که نهاد تحت فرمانش ید طولایی در پیاده‌سازی اقدامات جاسوسی دارد، چین را یک مشکل بلندمدت معرفی کرد و گفت «فعالیت‌های حزب کمونیست چین متحول‌کننده‌ترین چالش استراتژیک برای انگلستان است».

پربیننده ترین خبرها