توهین به رژیم صهیونیستی اتهام جدید فعال بازداشت شده بحرینی

توهین به رژیم صهیونیستی اتهام جدید فعال بازداشت شده بحرینی
پنج‌شنبه 26 آبان 1401 - 18:08

یک فعال حقوق بشر در بحرین به اتهامات جدیدی از جمله اهانت به رژیم صهیونیستی و اعتراض به عادی سازی روابط رو به رو شده است.

العالم - بحرین

با وجود مخالفت گسترده ملت بحرین با هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، رژیم آل خلیفه هرگونه انتقاد از این رژیم اشغالگر را جرم تلقی می‌کند؛ همانطور که اخیرا مقامات بحرینی « عبدالهادی الخواجه» فعال برجسته بحرینی را به اتهام انتقاد از سیاست‌های رژیم صهیونیستی متهم کرد.

عبدالهادی الخواجه که در سال 16 نوامبر 2011 پس از رهبری تظاهرات مسالمت‌آمیز بازداشت شد حداقل با سه اتهام جدید رو به رو خواهد شد.

از اتهامات وی اعتراض به وضعیت زندان «جو» آل خلیفه، توهین به رژیم صهیونیستی و تحریک به سرنگونی دولت است.

در 6 نوامبر، الخواجه خانواده خود را از یک سری اتهامات جنایی جدید مطلع کرد و گفت که در حال حاضر با سه پرونده قضایی روبرو است و در انتظار چهارمین پرونده است.

تصمیم ناگهانی مقامات بحرین برای تشکیل چندین اتهام به طور همزمان علیه الخواجه می تواند به عنوان یک اقدام انتقام جویی آشکار تلقی شود. چهارشنبه گذشته، الخواجه به اتهام شکستن صندلی پلاستیکی در زندان بدنام جو در دادگاه جزایی حاضر شد.

اتهام دوم علیه الخواجه توهین به اسرائیل و در اصل دشمن است. الخواجه به دخترش، زینب، گفته است که در 30 مارس 2022، زمانی که علیه توافق عادی‌سازی روابط با اسرائیل شعار می داد، به یک افسر زندان گفت: «تو با زندانیان مثل حیوانات رفتار می کنی ، من نمی‌خواهم با شما صحبت کنم و شما انسان خوبی نیستید.» سپس همان افسر علیه الخواجه پرونده تشکیل داد.

این افسر بحرینی زندانیان را شکنجه و آزار و اذیت می کرد و این امر باعث شد تا الخواجه در مقابل وی بایستد.

سومین اتهامی که علیه الخواجه مطرح می شود، تحریک علیه سرنگونی دولت آل خلیفه است. پیش بینی می‌شود در روزهای آینده الخواجه در خصوص این پرونده به دادسرای عمومی احضار شود.

چهارمین اتهام مورد انتظار اعتراض الخواجه و دیگران پس از تلاش یک افسر و نگهبانان زندان برای حمله به شیخ «عبدالجلیل المقداد» روحانی برجسته بحرینی در 26 سپتامبر است.

«مریم الخواجه»، دختر عبدالهادی الخواجه، گفت: «پدر من با اتهامات متعددی مواجه است، زیرا او می‌خواهد درمورد بی‌عدالتی صحبت کند.رژیم بحرین به جای توجه به درخواست‌ها برای آزادی او، اقدامات تلافی‌جویانه خود را به شدت ادامه می‌دهد».

پربیننده ترین خبرها