نگاهی به جنایات آل سعود علیه زندانیان سیاسی و خانواده آنها/ محرومیت خانواده زندانیان از ابتدایی‌ترین حقوق اجتماعی

نگاهی به جنایات آل سعود علیه زندانیان سیاسی و خانواده آنها/ محرومیت خانواده زندانیان از ابتدایی‌ترین حقوق اجتماعی
سه شنبه 22 آذر 1401 - 12:39

خانواده‌های زندانیان سعودی علیرغم سانسور گسترده نقض حقوق بشر در این کشور و تبلیغ بن‌سلمان برای انجام اصلاحات، به شدت تحت فشار هستند.

العالم - عربستان سعودی

خانواده زندانیان در عربستان سعودی از شکنجه و بازداشت سیستماتیک در این کشور خبر می دهند، به گفته خانواده زندانیان بازداشت‌ها در این کشور مشابه آدم ربایی است به گونه ای مفقود شدن یک فرد به معنای دستگیری اوست.

مراجعه خانواده‌ها به پلیس و مراکز تحقیقاتی بی‌فایده است و پس از دو هفته به زندانی اجازه داده می شود که با خانواده خود تماس بگیرد و بعد از گذشت 4 ماه به خانواده اجازه ملاقات داده می شود.

خانواده «حسین‌صادق» از فعالان برجسته عربستان پس از بازداشت وی ممنوع السفر شدند، همچنین رژیم دادن شناسنامه برای فرزند تازه متولد شده این فعال اجتماعی را مشروط به پرداخت جریمه نقدی کرد.

سازمان های بین المللی آمار دقیق از شمار زندانیان عقیدتی در زندان‌های عربستان ندارند و یکی از دلایل این برای انجام ندادن مصاحبه با رسانه ها است.

به گفته خانواده های زندانیان در صورت اطلاع‌رسانی از وضعیت بازداشت‌شدگان در این کشور، رژیم احکام محبوس را تشدید و فشار به خانواده ها را بیشتر می کند.

سازمان اروپایی-سعودی حقوق بشر اعلام کرد عربستان سعودی در سال‌های اخیر مکرراً از مجازات‌های دسته جمعی برای شکنجه روانی و ارعاب فعالان استفاده کرده است.

براساس این گزارش خانواده زندانیان از ابتدایی ترین حقوق شهروندی خود از جمله مراجعه به مراکز سلامت، تامین اجتماعی و تحصیل محروم هستند و فرزندان خانواده ای که سرپرست آن در بازداشت باشد فقط شناسنامه دارند و همسر فرد بازداشت شده برای گرفتن مدارک شناسایی یا ورود به مراکز اجتماعی گاهی مجبور به طلاق از همسرش می‌شود.

پربیننده ترین خبرها