در گفت وگو با العالم مطرح شد؛ علت مشارکت ضعیف مردم تونس در انتخابات پارلمانی

شنبه 26 آذر 1401 - 19:45

نویسنده و تحلیلگر سیاسی تونسی گفت: شهروندان تونسی به این علت تمایلی به انداختن رأی خود در صندوق های آرا ندارند که هیچ دستاورد عملی در سایه حکومت قیس سعید رئیس جمهور این کشور برای خود متصور نیستند.

العالم _ تونس

علی اللافی، نویسنده و تحلیلگر سیاسی تونسی، در گفتگو با بخش خبری شبکه العالم اظهار داشت: نخبگان سیاسی تونس نتوانستند با تعاملات قبل و بعد از 25 ژوئیه 2021، خواسته های مردم این کشور را محقق کنند.

وی افزود: جریانات بزرگ سیاسی و همچنین لیبرال ها و جریان چپ اسلامی با همه اجزای خود و نیز جریان قانون اساسی، همگی انتخابات پارلمانی را تحریم کردند و فقط جنبش ملی گرای عرب در صحنه انتخابات باقی مانده است.

اللامی تصریح کرد میزان مشارکت در همه پرسی 25 ژوئیه 23 درصد بود و در نتیجه با توجه به اینکه خواسته های مردم در صحنه زندگی محقق نشده است، امیدی نمی رود که اکنون این درصد بیشتر شود زیرا کسی که جیبش خالی است، پای صندوق رأی نمی رود.

انتخابات پارلمانی امروز (شنبه) درتونس، در ادامه سلسله تدابیر و اجرای وضعیت فوق العاده قیس سعید، رئیس جمهور این کشور است که پس از انحلال قوه قضاییه و پارلمان، آنها را در 25 ژوییه 2021 بر فضای سیاسی کشور تحمیل کرد.

انتخابات امروز (شنبه) در ادامه سلسله تدابیر و اجرای وضعیت فوق العاده قیس سعید، رئیس جمهور تونس است که پس از انحلال قوه قضاییه و پارلمان، آنها را در 25 ژوییه 2021 بر فضای سیاسی کشور تحمیل کرد.

بنابر اعلام هیئت عالی انتخابات تونس، ۹ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۷۵۶ رأی دهنده در داخل و خارج از کشور ثبت نام کرده اند، در این انتخابات همچنین یک هزار و ۵۸ نامزد شامل ۹۳۶ مرد و ۱۲۲ زن برای کسب ۱۶۱ کرسی مجلس نمایندگان در ۱۵۴ حوزه انتخاباتی با یکدیگر رقابت می کنند.
این هیئت یازده هزار و 485 مرکز رأی گیری برای داخل و چهار هزار و 692 مرکز رأی گیری برای خارج کشور از جمله در فرانسه و ایتالیا اختصاص داده است.

روند رأی گیری تا ساعت شش بعد از ظهر امروز (شنبه) به وقت محلی در تونس ادامه دارد. این نخستین بار است که مردم در انتخابات پارلمانی به جای فهرست ها به افراد رأی می دهند.

پربیننده ترین خبرها