یک شهید و چندین مجروح در حمله نظامیان صهیونیستی به شرق نابلس

یک شهید و چندین مجروح در حمله نظامیان صهیونیستی به شرق نابلس
پنج‌شنبه 1 دی 1401 - 10:21

هلال احمر فلسطین از شهادت یک جوان و مجروح شدن 5 نفر دیگر در حمله صبح امروز پنج شنبه نظامیان رژیم صهیونیستی به منطقه الشرقیه در شهر نابلس خبر داد.

العالم - فلسطین اشغالی

شاهدان عینی گفتند در حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به منطقه الشرقیه – که سعی در پشتیبانی از تجاوز شهرک نشینان به قبر یوسف پیامبر داشتند – 19 نفر دیگر هم دچار حالت خفگی شدند. در این حمله که به درگیری بین متجاوزان و جوانان مدافع انجامید، متجاوزان از بمبهای گازی و فشنگ جنگی و پلاستیکی استفاده کردند.

منابع بیمارستانی گفتند یک جوان به نام احمد عاطف (ابو سیاج)، یک فوتبالیست 23 ساله، در تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی به شدت مجروح شده و به شهادت رسید.

خبرگزاری وفا به نقل از همین منابع اعلام کرد که در این حمله 4 جوان مجروح شدند که یکی از آنها به دلیل شدت جراحت به شهادت رسید و حال دو نفر دیگر هم وخیم گزارش شده است. 19 نفر نیز دچار حالت خفگی شده اند.

رزمندگان مقاومت با تیراندازی و پرتاب نارنجک در مقابل نظامیان متجاوز در حین عبور از کنار اردوگاه بلاطه، مقاومت کردند.

گروه مقاومت "عرین الاسود"، با صدور بیانیه ای اعلام کرد که رزمندگانش با تیراندازی و پرتاب نارنجک به مقاومت در برابر حمله نظامیان صهیونیستی – که به منطقه الشرقیه حمله کرده بودند - پرداختند.

این گروه تصریح کرد که اعضایش در سراسر شهر نابلس حضور دارند و به خاطر اوضاع حساس امنیتی و تغییر شگرد رژیم اشغالگر در حمله به این شهر، بیوقفه در حال فعالیت هستند.

در بیانیه این گروه از همه طرفهای مربوط و اهالی شهر خواسته شده است هشیاری خود را حفظ کنند.

از سوی دیگر خانواده شهید ناصر ابو حمید اعلام کردند که تا زمانی که رژیم صهیونیستی پیکر این شهید را آزاد نکند – تا طبق سنن و رسوم فلسطین تشییع و دفن شود – مراسم عزاداری برگزار نمی کنند.

ناجی ابو حمید، برادر شهید ناصر ابو حمید در کنفرانس مطبوعاتی گفت رژیم صهیونیستی مانع وداع خانواده شهید با فرزند خود شدند.

شهید ابو حمید یکی از فرماندهان فتح بود؛ وی به دنبال انتفاضه مسلحانه فلسطین در سال 2002 بازداشت شد و به 7 بار حبس ابد و 50 سال اضافه به اتهام حمله به اهداف صهیونیستی محکوم شد.

پربیننده ترین خبرها