ایران و سوریه درباره چشم انداز همکاری تجاری گفت و گو کردند

ایران و سوریه درباره چشم انداز همکاری تجاری گفت و گو کردند
يکشنبه 4 دی 1401 - 12:43

چشم انداز همکاری های تجاری بین تهران و دمشق در نشست وزیر تجارت داخلی و حمایت از مصرف کنندگان سوریه و هیاتی از انجمن دوستی ایران و سوریه مورد بررسی قرار گرفت.

العالم - سوریه

«عمرو نذیر سالم» وزیر تجارت داخلی و حمایت از مصرف کنندگان سوریه در نشست با هیاتی از انجمن دوستی ایران و سوریه چشم‌انداز همکاری مشترک بین دو طرف و ایجاد پروژه‌های سرمایه‌گذاری بین این وزارتخانه و انجمن یاد شده را بررسی کرد.

وزیر تجارت داخلی و حمایت از مصرف کنندگان سوریه آمادگی این وزارتخانه برای همکاری با طرف ایرانی در زمینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری و تجاری در راستای خدمت به منافع دو ملت دوست و تلاش برای برطرف کردن موانع جهت رسیدن به نتایج عملی کاربردی به منظور برآورده کردن نیازهای مرحله کنونی را اعلام کرد.

در این دیدار، طرفین توافق کردند که در ابتدای سال آینده میلادی با برگزاری نشست‌های فشرده، سازوکارهایی را برای تکمیل اقدامات لازم جهت شروع برنامه‌های اجرایی پروژه‌های سرمایه‌گذاری در راستای گسترش همکاری‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری و بازرگانی بین دو کشور ایجاد کنند.

پیشتر نیز مهندس «حسین عرنوس» نخست وزیر سوریه روز پنجشنبه هفته گذشته در دیدار با آیت الله «حسن اختری» رئیس انجمن دوستی ایران و سوریه ضمن بررسی راه‌های تقویت و توسعه دوجانبه در زمینه‌های مختلف اقتصادی، تجاری، فرهنگی و اجتماعی و پیشرفت این زمینه‌ها در راستای منافع مشترک دو کشور و دو ملت، تقویت همکاری‌های اقتصادی بین کشورش و ایران برای مقابله با چالش‌های کنونی و تحریم‌های یکجانبه غرب علیه مردم دو کشور را ضروری دانست.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها