حمله پهپادی اوکراین؛ انفجار در پایگاه هوایی انگلس روسیه، صدها کیلومتر دور از خط مقدم

حمله پهپادی اوکراین؛ انفجار در پایگاه هوایی انگلس روسیه، صدها کیلومتر دور از خط مقدم
دوشنبه 5 دی 1401 - 07:46

رسانه های روسی از وقوع انفجار در پایگاه هوایی انگلس در مجاورت شهر ساراتوف و در ۷۳۰ کیلومتری جنوب شرقی مسکو خبر دادند.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش رویترز، رسانه‌های روسی و اوکراینی بامداد امروز (دوشنبه) از وقوع انفجارهایی در پایگاه هوایی انگلس روسیه خبر دادند که صدها کیلومتر دورتر از خط مقدم قرار دارد.
بر اساس گزارش خبرگزاری اوکراینی آربی‌سی، دو انفجار در این پایگاه هوایی رخ داده است. خبرگزاری روسی بازا نیز به نقل از اهالی منطقه گزارش داده که آژیرهای حمله هوایی و صدای یک انفجار از پایگاه هوایی انگلس شنیده شده است.
این پایگاه هوایی که در مجاورت شهر ساراتوف، ۷۳۰ کیلومتری جنوب شرقی مسکو، قرار دارد، اواسط ماه آذر نیز آن‌گونه که روسیه اعلام کرد، هدف حملات پهپادی اوکراین قرار گرفت. همان روز یک پایگاه هوایی دیگر روسیه هم هدف حمله اوکراین قرار گرفت.
یک فرماندار محلی پس از گزارش رسانه‌ها مبنی بر وقوع انفجار در این پایگاه در اوایل روز دوشنبه، گفت: حادثه‌ رخ داده در پایگاه هوایی انگلس در منطقه ساراتوف روسیه در حال بررسی است، اما به زیرساخت‌های غیرنظامی آسیبی وارد نشده است.
رومن بوسارگین، فرماندار منطقه در اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام نوشت: «هیچ وضعیت اضطراری در مناطق مسکونی شهر (انگلس) وجود ندارد.»
او افزود: «قطعاً هیچ تهدیدی برای ساکنان وجود ندارد... و تاسیسات زیرساختی شهری آسیب ندیده اند. اطلاعات مربوط به حادثه در یک مرکز نظامی توسط سازمان های قانونی بررسی می شود.»
اوکراین تاکنون به طور علنی مسئولیت حملات در خاک روسیه را بر عهده نگرفته اما گفته که این رخدادها «کارما» یا نتیجه کنش خود روسیه است.

خبرگزاری های روسیه به نقل از وزارت دفاع این کشور گزارش دادند بر اثر برخورد یک هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی با یک پایگاه نظامی در منطقه ساراتوف روسیه، سه فرد نظامی کشته شدند.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: «در 26 دسامبر، حدود ساعت 01:35 به وقت مسکو، یک هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی در ارتفاع پایین هنگام نزدیک شدن به فرودگاه نظامی انگلس در منطقه ساراتوف سرنگون شد».
در ادامه این بیانیه آمده است: «بر اثر سقوط لاشه هواپیمای بدون سرنشین، سه نفر از نیروهای روسی کادر فنی که در فرودگاه حضور داشتند جان باختند.»
این وزارتخانه افزود: در این حادثه تجهیزات هوایی آسیب ندیده است.

پربیننده ترین خبرها