صنعاء: محاصره تحمیلی بر یمن، جنایت جنگی است

صنعاء: محاصره تحمیلی بر یمن، جنایت جنگی است
چهارشنبه 7 دی 1401 - 16:02

معاون وزیر خارجه یمن با استناد به قوانین بین‌المللی، محاصره تحمیلی یمن را جنایت جنگی دانست و اهمال جامعه بین‌الملل در قبال آن را، سقوط بی سابقه ارزش‌ها توصیف کرد.

العالم ـ یمن

«حسین العزی» معاون وزیر خارجه در دولت نجات ملی یمن، محاصره تحمیلی علیه ملت یمن را «جنایت جنگی» توصیف کرد و گفت: جنگ علیه یمن و محاصره تحمیلی آن، جنایت علیه بشریت است.

وی طی پستی در توئیتر نوشت: «بر اساس تمامی قوانین بین‌المللی، محاصره مردم یمن جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است. دبیرکل سازمان ملل متحد، شورای امنیت و کشورهای اروپایی متهم هستند که با این جنایات به گونه‌ای برخورد می‌کنند که گویی حق طبیعی کشورهای متجاوز است و این، سقوط بی سابقه ارزش‌ها است.. آقایان ما با جهانی روبرو هستیم که بدون شرم در دریایی از شرم غوطه می‌خورد».

به گزارش فارس، پیشتر، «علی القحوم» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله نیز طی پستی در توئیتر ضمن هشدار درباره پیامدهای شکست تلاش‌ها برای تحقق صلح در این کشور، تاکید دارد که ایالات متحده آمریکا و بریتانیا مانع صلح در یمن هستند.

وی تصریح کرد: «درهای صلح باز است. اما آمریکا، انگلیس و ایادی آنها از عربستان و امارات که با توقف تجاوز، رفع محاصره و اعطای حقوق مردم یمن در پرونده‌های بشردوستانه مانند باز کردن فرودگاه‌ها و بنادر مخالفت می‌کنند، مانع آن هستند. کسانی که اقتصاد و سرمایه‌های ملی را نابود می‌کنند و مانع پرداخت حقوق از منبع درآمدهای نفت و گاز یمن می‌شوند».

پربیننده ترین خبرها