ادعای نتانیاهو: قطعنامه سازمان ملل برای اسرائیل الزام‌آور نیست

ادعای نتانیاهو: قطعنامه سازمان ملل برای اسرائیل الزام‌آور نیست
يکشنبه 11 دی 1401 - 08:30

رأی اخیر مجمع عمومی سازمان ملل در خصوص مجاز شمردن دیوان بین‌المللی لاهه برای ابراز نظر حقوقی درباره سرزمین‌های فلسطینی خشم نتانیاهو را به همراه داشت.

العالم - فلسطین اشغالی

به نقل از رویترز، رژیم صهیونیستی رأی مجمع عمومی سازمان ملل متحد در خصوص مجاز دانستن دیوان بین‌المللی لاهه برای ابراز نظر حقوقی درباره سرزمین‌های فلسطینی را محکوم کرد.

مجمع عمومی سازمان ملل در رای‌گیری به درخواست فلسطینیان، دیوان بین‌المللی لاهه را مجاز کرد «مفاهیم حقوقی اشغال رژیم صهیونیستی بر اراضی فلسطینی را بررسی کند.

اما بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم در پیامی ویدئویی با مطرح کردن اظهاراتی مضحک در این خصوص مدعی شد: «مردم یهود نه در سرزمین خود و نه در پایتخت ابدی ما اورشلیم٬ اشغالگر نیستند و هیچ قطعنامه سازمان ملل نمی‌تواند این حقیقت تاریخی را تحریف کند.»

وی در ادامه ادعا‌های خود افزود: «اسرائیل خود را به این تصمیم نفرت انگیز ملزم نمی‌‌داند.»

با رای مجمع عمومی سازمان ملل، دیوان بین المللی لاهه مجاز شد بجز «اشغال مستمر»، «تغییر ترکیب جمعیتی، جایگاه بیت‌المقدس و قوانین و اقداماتی را که رژیم صهیونیستی از بعد از سال ۱۹۶۷ در این اراضی انجام داده» بررسی کند.

۸۷ کشور به این پیشنهاد فلسطینیان رای موافق دادند، ۲۶ کشور مخالفت کرده و رای ۵۳ کشور ممتنع بود. شش کشور اروپایی که رابطه‌ای نزدیک با رژیم صهیونیستی دارند، مانند بلژیک و پرتغال، در میان کشورهای موافق بودند.

پربیننده ترین خبرها