مسکو: اقدام آلمان درباره اوکراین گامی به سوی جنگی فراگیر است

مسکو: اقدام آلمان درباره اوکراین گامی به سوی جنگی فراگیر است
شنبه 17 دی 1401 - 05:52

سفارت روسیه در آلمان با انتقاد از تصمیم برلین برای ارسال خودروهای زرهی به اوکراین اعلام کرد که این اقدام، گامی به سوی جنگی فراگیر است.

العالم - اروپا

منابع خبری اعلام کردند که وزیر دفاع آلمان روز جمعه تلفنی با «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا درباره ارسال خودروهای زرهی جنگی و سامانه های دفاعی به اوکراین گفت وگو کردند.

از سوی دیگر، سفارت روسیه در آلمان نیز از تصمیم آلمان برای ارسال خودروهای زرهی جنگی به اوکراین انتقاد کرده و تاکید کرد که این اقدام، گامی به سوی جنگی فراگیر است.

همچنین، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا پنجشنبه (پنجم ژانویه) در اظهارنظری درباره تصمیم کاخ سفید برای ارسال خودروی جنگی برَدلی به اوکراین گفت که واشنگتن خواستار حل و فصل سیاسی مناقشه این کشور نیست.

پیش از این اظهارنظر، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که دولت بایدن بسته کمک نظامی دیگری برای اوکراین را جمعه اعلام خواهد کرد که شامل خودروهای جنگی بردلی خواهد بود. بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای، این بسته شامل تجهیزات نظامی به ارزش سه میلیارد دلار خواهد بود.

آنتونوف به خبرنگاران گفت: این گام [ارسال خودروهای زرهی بردلی] تاییدی بر این است که طرفین ما در ایالات متحده حتی تلاش نکرده‌اند که به هشدار مکرر ما مبنی بر در نظر گرفتن پیامدهای احتمالی چنین روش خطرناکی از سوی واشنگتن گوش دهند.

وی افزود: هیچ کس نباید هنوز تردید داشته باشد که چه کسی مسئولیت طولانی شدن این درگیری را برعهده دارد. همه اقدامات دولت (آمریکا) نشان‌دهنده عدم تمایل به حل و فصل سیاسی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها