آمریکا و ژاپن همکاری در حوزه امنیت سایبری را افزایش می‌دهند

آمریکا و ژاپن همکاری در حوزه امنیت سایبری را افزایش می‌دهند
شنبه 17 دی 1401 - 09:31

وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد که واشنگتن و توکیو یادداشت تفاهمی در زمینه تقویت همکاری‌های دوجانبه در حوزه امنیت سایبری امضا کردند.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش رویترز، وزارت امنیت داخلی آمریکا جمعه به وقت محلی با انتشار بیانیه‌ای گفت که این یادداشت تفاهم در دیدار آلخاندرو مایورکاس وزیر امنیت داخلی ایالات متحده و یاسوتوشی نیشیمورا وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن در واشنگتن امضا شد.

دو طرف در این دیدار میزبان نمایندگان تجاری دو کشور بودند و درباره حقوق بشر و جلوگیری از استفاده از نیروی کار اجباری نیز گفت‌وگو کردند.

این دیدار در حالی برگزار شد که فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن قرار است ۱۳ ژانویه (۲۳ دی) در واشنگتن با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا دیدار کند.

روزنامه ژاپنی یومیوری هفته گذشته به نقل از چندین منبع ناشناس دولتی ژاپن گزارش داد که کیشیدا قصد دارد در مورد سیاست امنیتی جدید توکیو که در آذر ماه شاهد رونمایی از بزرگترین تقویت نظامی ژاپن از زمان جنگ جهانی دوم بود، بحث کند.

به گزارش ایرنا، بایدن در دیداری که در ماه اردیبهشت از ژاپن داشت، عزم توکیو برای تقویت توان دفاعی این کشور را تحسین کرد.

طرح دفاعی ۳۲۰ میلیارد دلاری ژاپن شامل خرید موشک‌هایی است که قادر به حمله به چین و آماده کردن کشور برای درگیری پایدار است.

کارشناسان بر این باورند در بحبوحه نگرانی‌ها مبنی بر اینکه حمله روسیه به اوکراین می‌تواند چین را به اقدام علیه تایوان برانگیزد، این اقدام توکیو برای جرات بخشیدن به نیروهای خود است.

کریستوفر جانستون رئیس برنامه ژاپن در اندیشکده مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی واشنگتن، نوشت: سفر کیشیدا جایگاه ژاپن را به عنوان حیاتی ترین متحد آمریکا در اقیانوس هند و اقیانوس آرام تقویت می‌کند.

جانستون گفت که کیشیدا به دنبال تائید بایدن از استراتژی‌های امنیت ملی و دفاعی خود و به ویژه حمایت از دستیابی به قابلیت‌های ضد حمله است.

پربیننده ترین خبرها