تظاهرات گسترده در قدس در اعتراض به حکم بن‌گویر علیه پرچم فلسطین

تظاهرات گسترده در قدس در اعتراض به حکم بن‌گویر علیه پرچم فلسطین
شنبه 24 دی 1401 - 14:32

فلسطینیان ساکن قدس شرقی به همراه شماری از یهودیان چپ‌گرا در اعتراض به دستور برچیدن پرچم فلسطینی‌ها در اماکن عمومی از سوی وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، تظاهرات کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

در واکنش به اقدامات تنش‌زای کابینه جدید افراطی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها که آخرین آن، دستور «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم مبنی بر برچیدن پرچم فلسطین از اماکن عمومی بود، روز گذشته (جمعه، ۱۳ ژانویه) شمار زیادی از مردم فلسطین با برگزاری تظاهرات در شهر قدس، پرچم فلسطین را برافراشتند.

وبگاه روزنامه «القدس العربی» با انتشار تصاویر این تظاهرات، نوشت که نکته قابل توجه در این اعتراض مردم فلسطین، همراه بودن شماری از یهودیان چپ‌گرا با فلسطینی‌ها بود. شماری از فعالان یهودی چپ‌گرای، در این تظاهرات حاضر شدند و به این تصمیم بن‌گویر اعتراض کردند.

بنا بر این گزارش، محله الشیخ جراح در شهر قدس شرقی، روز گذشته شاهد تظاهرات گسترده فلسطینی‌ها و شماری از فعالان یهود بود. این محله در قدس شرقی سالهاست که جمعه هر هفته با فراخوان فعالان فلسطینی و یهودی در اعتراض به صدور حکم‌های تخلیه منازل فلسطینی‌ها از سوی رژیم صهیونیستی، شاهد تظاهرات‌ مردمی است.

گروه یهودی چپ‌گرای موسوم به «الحریه للقدس» (آزادی برای قدس)، طی پستی در توئیتر در خصوص تظاهرات روز گذشته نوشت: «آمدیم..و همچنان دستهایمان را تکان می‌دهیم» در اشاره به برافراشتن پرچم فلسطین در تظاهرات روز گذشته در الشیخ جراح است.

بر اساس این گزارش در این تظاهرات، «عوفیر کاسیف» از اعضای کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) از جبهه «دموکراسی برای صلح و مساوات» نیز در این تظاهرات حضور داشت در حالی که پرچم فلسطین را بر دوش خود انداخته بود. نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی نیز در نزدیکی محل تظاهرات حضور داشتند بدون این‌که در آن مداخله کنند.

در مقابل نیز شماری از صهیونیست‌های راستگرای افراطی در نزدیکی محل تظاهرات فلسطینی‌ها به خیابان آمدند و به سر دادن شعار علیه فلسطینی‌ها و عرب‌ها، پرداختند.

«ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، شامگاه یکشنبه پیش، به پلیس این رژیم دستور داد که تمام پرچم‌های فلسطین را از اماکن عمومی برچیند.

به‌رغم آنکه در قانون رژیم صهیونیستی در هیچ بندی به صراحت به ممنوعیت استفاده از پرچم فلسطین اشاره نشده، اما وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی پرچم فلسطین را در بیانیه‌ای پرچم حمایت از تروریست خواند و استفاده از آن را ممنوع کرد.

بن گویر در بیانیه‌ای در این باره گفت: «متخلفان نمی‌توانند پرچم‌های تروریستی را در دستان خود تکان دهند و [دیگران را] ترغیب و تشویق به تروریسم کنند. ازاین‌رو من دستور دادم که پرچم‌های حامی تروریسم از اماکن عمومی برداشته شود و دامن زدن [به مسائل] ضد اسرائیلی متوقف شود».

این دستور پس از آن در اراضی اشغالی صادر شده است که «کریم یونس» یکی از قدیمی‌ترین اسرای فلسطینی، پنجشنبه هفته گذشته، آزاد شد و در مراسم استقبال در محله «عاره» در داخل خط سبز پرچم فلسطین را دستان خود داشت و آن را به اهتزاز درآورد.

این تصمیم بن گویر به دنبال مجموعه اقدامات تنش‌زای کابینه جدید رژیم صهیونیستی به رهبری «بنیامین نتانیاهو» اتخاذ شده است؛ از جمله اعمال تحریم علیه تشکیلات خودگردان فلسطین به علت رجوع به مجمع عمومی سازمان ملل برای برگزاری نشستی در شورای امنیت علیه رژیم صهیونیستی.

پربیننده ترین خبرها